Dieta cytrusowa

Dieta cytrusowa została opracowana dla miłośników owoców. Czas trwania to zazwyczaj tydzień, podczas którego możesz spożywać głównie owoce. Z pięciu dziennych posiłków, trzy powinny składać się właśnie z owoców. Najlepiej wybierać kiwi, mandarynki, grapefruity, pomarańcze oraz banany, ale już w nieco mniejszej ilości. Oprócz tego, można jeść: chudy jogurt naturalny, kefir lub maślankę, sałatę, kiełki różnych roślin, drób oraz ryby, orzechy, migdały, nasiona słonecznika, pestki dyni, otręby owsiane, musli, pieczywo razowe oraz pełnoziarniste, świeżo wyciskane soki z cytrusów. Te właśnie produkty powinny stać się częścią składową dwóch pozostałych posiłków.

Cytrusy można jeść do woli, gdyż są niskokaloryczne: mandarynka to tylko 34 kcal, pomarańcza – 110 kcal, a średni grejpfrut – 126 kcal. Dodatkowo zawierają wiele innych substancji, które wspomagają dietę m.in.: witamina C, błonnik, potas.
Witamina C usuwa tłuszcz oraz opóźnia proces starzenie. Dzięki niej organizm wytwarza więcej hormonów stabilizujących poziom cukru i niedopuszczających do powstawania zapasów tłuszczu. Wraz z witaminą A wspomaga produkcję kolagenu, dzięki któremu skóra wygląda młodo. Błonnik natomiast pobudza przemianę materii. Cytrusy zawierają dwa rodzaje błonnika – rozpuszczalny (pektyny) obniża poziom cholesterolu we krwi, nierozpuszczalny pęcznieje w żołądku sprawiając, że przez długi czas nie odczuwasz głodu. Potas usprawnia pracę jelit, oczyszcza organizm, usuwa nadmiar wody (chroniąc przy tym przed nadciśnieniem), a wraz z nią toksyczne resztki przemiany materii. Ułatwia również przyswajanie białek oraz węglowodanów. A kolejną zaletą jest to, że cytrusy podnoszą odporność. Zatem warto je jeść zarówno dla zdrowia, jak i urody.

Dieta dobra dla kogo??:
Przede wszystkim dla miłośników owoców. Mogłoby się zdawać, że zjadając kilka owoców dziennie będziesz odczuwać głód, jednak tak wcale nie jest. Owoce doskonale sycą, ponadto dostarczają wody do organizmu, co powoduje lepszą jego kondycje. Owoce zawierają też łatwo przyswajalne cukry, co nie będzie bez znaczenia dla łasuchów, którym trudno zrezygnować ze słodyczy. Zawsze to przecież jakieś słodkości.

Dla kogo NIE:
Jeżeli kochasz ser oraz tłustawe mięso to nie jest to dieta dla Ciebie.

Wady i zalety diety cytrusowej:
Dla niektórych może stać się wadą, to że trzeba przywiązywać większą wagę do komponowania posiłków, choć w praktyce są one dość proste, bo przecież jogurt, musli, garść owoców nie wymaga szczególnych zdolności kulinarnych. Dużą zaletą jest też to, że serwując organizmowi taką dietę oczyszczamy organizm. Trzeba jednak pamiętać, że po zakończonej kuracji należy ostrożnie powracać do normalnego odżywiania. Przykładając zatem nawet i większą niż na samej diecie wagę do tego, aby ograniczać produkty zbożowe, jeść chude mięso oraz wykluczać słodycze. Dzięki cytrusom wypiękniejesz, nabierzesz sił oraz schudniesz 3 kg w tydzień! I to znak, że te soczyste owoce warto jadać częściej niż tylko na deser. Przygotowane dania z ich dodatkiem pomogą Ci w walce z nadwagą. Zatem chudnij zdrowo stosując dietę owocową!