Dieta jednodniowa

Diety jednodniowe tzw. jednodniówki są to diety trwające, jak sama nazwa wskazuje tylko jeden dzień, czasem góra trzy dni. Oparte są wyłącznie na jedzeniu jednego typu produktów. Kuracje jednodniowe są skuteczne, jednak należy pamiętać, że można je przeprowadzać maksymalnie 1-2 dni w tygodniu przez miesiąc, nigdy dłużej. Postępują właśnie w taki sposób, nie narażamy nasz organizm na mogące wystąpić implikacje zdrowotne.

Stosowanie tego rodzaju diet zgodnie z ich zasadami pozwoli skutecznie stracić do 4 kilogramów w ciągu miesiąca. Jednodniowe kuracje dają efekt oczyszczenia i odciążenia organizmu jak i również pozwalają na utratę masy ciała. Diety te mogą stać się przygotowaniem do właściwej kuracji odchudzającej.

Dieta odpowiednia dla kogo:

Jeżeli masz w sobie silną wolę i potrafisz przez jeden dzień obyć się bez innym, niż jeden wybrany produkt, także bez smakołyków, to jak najbardziej możesz spróbować. Należy jednak ściśle przestrzegać czasu jej trwania, aby nie uszkodzić organizmu.

Dieta – dla kogo przeciwna??

Należy również podkreślić, że tego rodzaju diety nie są przeznaczone dla osób z nadwagą przekraczającą 10 kilogramów. W tym przypadku potrzebna będzie długotrwała dieta wraz z trwałą zmianą nawyków żywieniowych.

Zalety i wady diety jednodniowej:

Jednodniowy, bardzo monotonny sposób odżywiania często staje się plusem. Zwłaszcza dla osób zdecydowanych na oczyszczenie organizmu. Tak naprawdę wygodne jest przygotowanie i zabranie posiłków do pracy, np: jabłkowych, cytrusowych czy też kapuścianych. Minusem zdecydowanie jest mała zawartość składników odżywczych w tej rygorystycznej diecie, dlatego też nie każdy, nawet zdrowy, może sobie pozwolić na jej stosowanie. Najlepiej przed zdecydowaniem się na tę dietę skonsultować się z lekarzem, a na dzień trwania diety nie planować nadmiernego wysiłku zarówno fizycznego jak i intelektualnego. Dość szybko może okazać się, że nasze myśli przez większość dnia będą skupiały się wokół grapefruita czy kapusty.