Dieta kapuściana

Dieta kapuściana jest to jedna z dość monotonnych diet cud. Polega ona na przyjmowaniu przez cały dzień zupy zrobionej z samej kapusty. W zasadzie w połowie tygodnia można dodać warzywa oraz chude mięso, aczkolwiek w bardzo ograniczonych ilościach. Nie możemy bowiem pozwolić sobie na żadne inne dodatki żywieniowe. Taki jadłospis należy stosować przez co najmniej tydzień jeżeli masz na celu zrzucenie ok. 3-6 kilogramów.

Oczywistością jest, że przyrządzona zupa nie może być tucząca, zatem nie ma mowy o tłuszczu. Ograniczona jest również ilość soli, gdyż sól zatrzymuje wodę w organizmie. Podczas diety kapuścianej w celu uzupełnienia płynów zaleca się picie wody, herbat, niesłodzonych soków (na przykład żurawinowego).

Dla kogo dieta??:
Na pewno dla tych, którzy są w stanie sprostać takim wymaganiom i jeść w tak monotonny sposób. Tydzień to przecież nie jest wieczność. Dieta ta jest dobra dla tych, którzy nie chcą, bądź też nie mają czasu na przyrządzanie specjalnych posiłków. Przecież garnek zupy wystarczy na cały dzień, a może nawet i na dwa. Nie wspominając już o tym, że jest to dieta tania i prosta w stosowaniu.

Dieta – dla kogo nie odpowiednia??:
Dla osób zapewne lubiących różnorodności na talerzu oraz dla wszystkich tych, którym kapusta nie smakuje. Natomiast nie ma większych przeciwwskazań do jej stosowania.

Zalety i wady:
Dieta ta dostarcza organizmowi tak cenną witaminę C oraz znakomicie wspomaga pracę jelit. Przygotowanie posiłku nie jest czasochłonne, gdyż nie wymaga stania w kuchni przy garnkach oraz nie trzeba walczyć z uczuciem głodu, ponieważ po chochlę zupy kapuścianej można sięgnąć w dowolnym momencie oraz w dowolnych ilościach.
Jednak wadą może być to fakt, że po paru dniach nie będziesz mieć ochoty patrzeć na tę zupę, a zapach kapusty może zacząć Cię drażnić, irytować, bądź przyprawiać o mdłości. kolejnym minusem jest to, że po zakończonej diecie możemy śmiało spodziewać się efektu jo-jo, dlatego też warto po zakończonej diecie kapuścianej przejść na jakąś inną dietę niskokaloryczną, ale z tą różnicą, aby nie była już taka monotonna. Zarzutem wobec diety kapuścianej jest także to, że nieuwzględnione w niej zostały podstawowe składniki odżywcze, takie jak białko, tłuszcz, węglowodany i pierwiastki niezbędne dla rozwoju organizmu (magnez, wapń, żelazo).
Moim zdaniem dieta kapuściana jest to wyłącznie dla prawdziwych twardzieli, gdyż wiele kobiet, w tym ja również nie odważyłaby się na taką właśnie dietę.