Dieta Montignaca

Francuski lekarz Michel Montignac, twórca tej diety stworzył indeks glikemiczny na potrzeby rozpowszechnienia właśnie tej diety. Pragnąc zrzucić kilogramy wcale nie musisz biegać z kalkulatorem i liczyć kalorie każdej z przekąsek czy posiłku, nie musisz też zwracać szczególną uwagę na wielkość porcji, wystarczy, by ograniczyć ilość węglowodanów w codziennym jadłospisie. Indeks glikemiczny ułatwi wprowadzenie ich do organizmu za pomocą różnych produktów. To właśnie IG określa zawartość węglowodanów w poszczególnych produktach, dzięki niemu możesz regulować ilość cukru we krwi. A określając to najprościej: im wyższy poziom cukru wywołany przez dany produkt, tym wyższy jest indeks glikemiczny.

Jeżeli zdecydujesz się na tę dietę będziesz musiała nauczyć się indeksu glikemicznego poszczególnych produktów oraz umiejętnego komponowania z nich zdrowych posiłków. Problem w tym, że surowe warzywa mają inne IG niż np. ugotowane. A wkuwanie na blachę wielkiej tabeli może stać się nieco kłopotliwe. Warto jednak to zrobić, bo jest to dieta oczyszczająca z niepotrzebnych toksyn oraz odzwyczaja od podjadania. Codzienny jadłospis diety Montignaca składa się z trzech posiłków oraz w razie potrzeby z podwieczorku. Jeśli pamiętasz o indeksie glikemicznym na nic szczególnego nie musisz już uważać. Oczywiście każdy z posiłków musi być komponowany według określonych zasad. Zatem: śniadanie, opiera się na “dobrych” węglowodanach, czyli takich, które nie powodują znaczącego wzrostu cukru we krwi a IG jest nie większe niż 35. Obiad powinien z kolei zawierać białko i tłuszcz, a lekka kolacja powinna łączyć węglowodany i białka, bądź białka i tłuszcze.

Dla kogo dieta?:
Po pierwsze na pewno dla tych, którzy mają dobrą pamięć, gdyż wyjmowanie długich tabel za każdym razem, gdy otwierasz lodówkę z myślą czy możesz zjeść jogurt może być nieco męczące. Oczywiście, po kilku dniach wiele liczb będzie same zakodują się w głowie i będzie Ci znacznie łatwiej komponując posiłki. Jeśli chcesz się odzwyczaić od słodyczy, albo jeśli chorujesz na cukrzycę to wybór tej diety z pewnością będzie dobrym rozwiązaniem. Jest to bowiem znakomity sposób na regulowanie ilości cukru we krwi, co przy tej chorobie jest niezwykle ważne.

Nastawieni na szybkie efekty oraz wszyscy Ci, niecierpliwi nie zostaną usatysfakcjonowani, gdyż dieta pozwala na spadek wagi zaledwie 1 kilograma tygodniowo. Ale w tej diecie, jak i w wielu innych, nie chodzi o szybki spadek nadwagi, ale o bardziej trwały efekt zmagań z nadwagą oraz nieprawidłowymi nawykami żywieniowymi.

Wady i zalety diety Montignaca:
Sporym minusem wśród wielu jest liczenie IG. Jednak znaczącym plusem jest uregulowanie funkcjonowania organizmu oraz najprawdopodobniej brak efektu jo-jo. Bez zbędnego i niezdrowego cukru zdecydowanie w szybkim czasie zauważysz różnicę w samopoczuciu i wyglądzie sylwetki.