Dieta zone

Dzienna racja żywieniowa diety zone składa się z 11 małych porcji. Głównym założeniem diety jest ograniczenie ilości spożywanych węglowodanów w codziennych posiłkach. Dziennie możesz spożyć ich 6, jest to dość sporo. Jednak każdy z nich musi mieć przygotowane odpowiednie składniki oraz proporcję odpowiadające racjonalnym zapotrzebowaniom naszego organizmu. Należy być nastawionym na długotrwałą kurację oraz trzymać się dokładnych wytycznych tej diety. Jeżeli chcesz na stałe zmienić nawyki żywieniowe na te racjonalne, bardziej prawidłowe najlepszym rozwiązaniem jest podjęcie decyzji o wprowadzeniu diety tego rodzaju. Nie spodziewaj się, że schudniesz 10 kilogramów w ciągu tygodnia, gdyż takich szokujących efektów Ci ona nie przyniesie. Pierwsze kilka dni to utrata maksymalnie 4 kilogramów, później jest to ok. 1 kilograma na miesiąc. Jak zatem rozłożyć te 11 porcji, skoro posiłków jest tylko sześć? Odpowiedź jest jasna, należy zjadać 2-3 porcje podczas jednego posiłku. A jak wyglądają takie posiłki i z czego się składają? Każda porcja składa się z: białka (1B), tłuszczu (1T) oraz węglowodanów (1W). A proporcje wyglądają następująco: 30 % kalorii powinno pochodzić z białka, 40 % z węglowodanów i 30 % z tłuszczów.

Dla kogo dieta:
Takie przygotowanie posiłków złożonych z wytyczonych ilości oraz porcji może stanowić to nie lada problem, a przynajmniej na początku. Dlatego też należy dać sobie przygotowawczy czas na nauczenie się komponowania zdrowych posiłków. Utrudzeniem może być liczenie i staranne układanie jadłospisu, jeśli tego nie lubisz to wybór tej diety nie będzie najtrafniejszym rozwiązaniem. Dodatkowo jeżeli liczysz na szybkie efekty możesz być rozczarowana, gdyż tu musisz być uzbrojona w cierpliwość.

Wady i zalety diety zone:
Jeśli zastosujesz się do zaleceń diety zone odzyskasz zaburzoną równowagę hormonalną Twojego organizmu. Poczujesz się znacznie lepiej zarówno fizycznie jak i psychicznie. Dodatkowo niezmiernie dużym plusem jest to, że najprawdopodobniej unikniesz efektu jo-jo, gdyż dieta ta w zasadzie polega na długotrwałym wprowadzeniu zmian w stylu żywieniowym. Jeżeli będziesz się ich kluczowo trzymać, schudniesz powoli, ale efekt jo-jo Ci nie grozi.