Odchudzanie – 6 kroków do skutecznej motywacji cz. I

Odchudzanie jest jedną z najtrudniejszych rzeczy, w których wciąż brakuje motywacji. Jeżeli choć jeden raz próbowałaś tracić na wadze, a zadaniem było zrzucić więcej niż 5 kg, to doskonale wiesz, o czym mówię.
Niezależnie od tego do czego się motywujesz zawsze wymaga to pewnego przygotowania oraz „dojrzewania” do wielu decyzji. Pokażę Ci sposób jak skutecznie zacząć odchudzanie  z fundamentem dużej motywacji.
Proces utrata masy ciała często rozłożony jest na kilka miesięcy. Stosując już przemyślaną dietę odchudzającą oraz będąc szczegółowo dobrze przygotowaną do odchudzania (masz np.: pomoc dietetyka), będziesz potrzebować jeszcze przygotowania swojej psychiki. Musi być ona doskonale przygotowana do procesu, który rozłożysz prawdopodobnie w czasie kilku miesięcy.

Krok 1.
Jaka jestem – lista słabych oraz mocnych stron:
Poświęć chwilę na zastanowienie się nad sobą. Przygotuj sobie kartę podzieloną na dwie kolumny, na której wypiszesz wszystkie czynniki Twojego zachowania oraz podejścia do diety, które towarzyszyły Ci przy każdej wcześniejszej próbie odchudzania. W ten oto sposób sporządzisz pewnego rodzaju listę Twoich słabych i mocny stron. Wypisz przyczyny swoich niepowodzeń, podając konkretne przykłady, np.: poprzednia dieta nie zadziałała, gdyż wyjechałam na wakacje i tam zapomniałam o odchudzaniu. Po powrocie nie chciało mi się już do niej wracać, bo czułam się jeszcze gorzej, że przytyłam.
Tych problemów wypisz jak najwięcej, postaraj się przypomnieć każdy, który stanął Ci na drodze do sukcesu w odchudzaniu. Spróbuj również przewidzieć z jakimi trudnościami możesz spotkać się w przyszłości. W drugiej kolumnie wypisz to, jaka jesteś. Zaproponuj możliwe sposoby radzenia sobie w wymienionych przez Ciebie sytuacjach. Przy każdym wpisz cechę, która Ciebie określa, jaka jesteś, gdy tak sobie radzisz. Przykładowo:
Wcześniej:
Rezygnowałam z diety po pierwszej „wpadce” z niedozwoloną przekąską.
Teraz:
Wiem, że mogą przyjść takie dni, kiedy dopadać mnie będzie chandra, ale jestem na to przygotowana. Mam swoją listę słabych i mocnych stron, która pokazuje mi, jak mam sobie radzić. Jestem silna!

Solidnie przygotowana lista będzie dla Ciebie podporą w trudnych sytuacjach. Staraj się często czytać tę drugą kolumnę i powtarzaj sobie codziennie, jestem silna, dam radę.

zobacz Odchudzanie – 6 kroków do skutecznej motywacji cz. II