Odchudzanie – 6 kroków do skutecznej motywacji cz. III

Krok 4.
Sporządzam notatki
Zapisywanie myśli często jest skuteczną metodą w rozumieniu i wsłuchiwaniu się w siebie. W Pamiętniku na bieżąco można dokonywać notatek, które pokazują wszystkie sytuacje, które oddalają i przybliżają Ciebie do diety i aktywności fizycznej. Dzięki takim zapiskom łatwiej zrozumiesz siebie i swoje zachowania. Uświadomisz sobie jaka jesteś i jak reagujesz na wiele spraw.

Krok 5.
Mam ochotę na…, ale zjem to za chwilę
Zapachy dochodzące z pobliskiej piekarni, widoki ładnie przygotowanych słodkości tylko krzyczą: „Zjedz mnie”. Gdyby chwilę się nad tym zastanowić faktycznie kuszą i masz na nie ochotę. Powiedz sobie wtedy: „Chętnie się poczęstuje, ale za chwilę”. Tak, jak być może wcześniej przekładałaś decyzję o rozpoczęciu odchudzania, tak teraz przekładaj decyzję o zjedzeniu czegoś dodatkowego na później. Postaraj się wytrwać w tym przekładaniu jak najdłużej. Wtedy jest duża szansa, że nie wystarczy dnia, aby to zjeść. Nawet, jeśli w końcu skusisz się na ten smakołyk, to im później go zjesz, tym mniej go zjesz. Zjadając go z rana będzie jeszcze wiele okazji w ciągu dnia, aby to powtórzyć. Jedząc go w późniejszych godzinach, okazji będzie już coraz mniej.

Krok 6.
Znajdź dobre wsparcie
Często pomimo najszczerszych chęci najbliższe osoby nie potrafią Cię wesprzeć. Pomocna dłoń w procesie odchudzania czy w dokonywaniu jakichkolwiek zmian w swoim życiu jest bardzo cenna. Porozmawiaj ze swoimi domownikami, czego potrzebujesz. Jakie wsparcie jest Tobie potrzebne. Czy mają być to słowa dopingujące, czy chcesz w tym czasie pochwał, czy wolisz, aby nie komentowali Twoich sukcesów. A może chcesz ich poprosić, aby czekoladę starali się jeść poza domem? Pokaż im, jakie zachowania i słowa są dla Ciebie wsparciem i pomocą.

Motywowanie się do wielu zadań, które w życiu na nas czekają odbywa się z różnym skutkiem. Na pewno znaczenie ma tutaj zależność jak bardzo coś chcemy wykonać lub nie. Niech te 6 zasad wprowadzanych przez 6 dni spróbuje otworzyć oczy na to, że sama decyzja o zmianie stylu życia nie wystarczy. Niech będą one dobrym początkiem psychicznego radzenia sobie z trudnościami przy zmianie stylu życia. Trzeba cały czas poszukiwać skutecznych metod na wzmacnianie swojej motywacji. Szukajmy ich w sobie, nie obwiniając wszystkich naokoło za nasze niepowodzenia.