Co daje nam 200 brzuszków??

Czasem zdarzają Ci się rewolucje w Twoim życiu, szybko pragniesz coś zmienić czy to w formie, czy też w wyglądzie. Zwykle taki zapał nie przynosi niczego dobrego. Przykładowo podchodzenie do sprawy przechodzę na “dietę cud” i po problemie, bądź też dzień, dwa głodówki i uda mi się wrócić do dawnej wagi będzie miało złe konsekwencje, a tym bardziej nie da Ci wyśnionych efektów. Podobnie jest też z treningiem. Takie liczbowe założenia, typu: “Zrobię dziś 200 brzuszków”, “100 przysiadów…”, itp. nie sprawdzą się, a dlaczego??

Po pierwsze najprawdopodobniej dojdzie to przetrenowania, skutek zmęczone i obolałe mięśnie nie pozwolą Ci na powtórzenie ćwiczeń następnego dnia. Po drugie powstałe zakwasy sprawią nie dość, że nie będziemy systematyczni w ćwiczeniach, to nasze zniechęcenie spowoduje, że stracimy wiarę w jakąkolwiek skuteczność tego co robimy przy czym odpuścimy sobie, po prostu się poddając.

Skupmy się najpierw nad efektywnością samych brzuszków, tradycyjnych brzuszków w określonej liczbie, np. 200. Jest to dla nas nie lada wyzwanie, zwłaszcza jeśli odwiecznym problemem są nasze “słabe” mięśnie brzucha, które kiedyś z grymasem na twarzy pozwalały na wykonanie zaledwie 20 brzuszków za jednym razem na lekcji wf.

Możesz sobie założyć, że to wytrwasz, mówiąc: “A co, dam radę, jutro będę chodzić jak “Tofik” z kabaretu Ani Mru Mru, ale dam radę! Udowodnię sobie i innym, że wytrwam, pokonam swoje słabości, 200 brzuszków to wcale nie tak wiele…”

Twoje postanowienia staną się bowiem rygorystycznym rozwiązaniem, które tylko nie dość, że nie dadzą Ci pożądanych efektów, ale także zniechęcą do dalszego ćwiczenia.

A co najważniejsze w treningu?? Aby trening nie stał się dla nas mordęgą, “musem”, który należy wykonywać, musimy zatem wybrać taki rodzaj ćwiczeń, który polubimy oraz będzie na nasze możliwości, a co najważniejsze, aby był to systematyczny trening.

Wracając do naszego ścisłego postanowienia. Nawet jeśli Ci się uda wytrwać, to czy tak naprawdę watro się przeforsowywać?? Jest to dość ryzykowne, a dlaczego?? Gdyż nieprawidłowo wykonane brzuszki w większej ilości nie przyniosą żadnych pozytywnych efektów, co więcej mogą stać się przyczyną poważnych dla nas konsekwencji jakimi są np. obciążenie odcinka lędźwiowo-krzyżowego.

Jeśli chcesz spełniać swoje postanowienia to bądź wytrwały w systematyczności, a nie fundując sobie sporadyczne “wyczynowe” ćwiczenia.
Warto wybrać zamiast tradycyjnych brzuszków zestaw ćwiczeń A6W, bądź ABS. Niebawem wskazówki jak prawidłowo ćwiczyć brzuszki, trenować mięśnie brzucha oraz “Program zrób Weidera w trzy tygodnie.”