Dlaczego Twoje łydki nie są szczupłe?? – błędy jakie popełniasz

Zastanawiasz się dlaczego Twoje łydki nie są tak szczupłe jak u innych kobiet?
Istnieje bowiem wiele przyczyn takich jak: uwarunkowanie genetyczne, “zły sposób” chodzenia, inaczej przeciążenie łydek, lub po prostu w tym miejscu właśnie osadzony jest tłuszcz. Jak zatem w wyszczuplić nasze łydki? Poniższe wskazówki Ci to ułatwią.

Bieganie.

Bieganie ma niezwykłe działanie, jeśli chodzi o kształtowanie naszej sylwetki, również może stać się skutecznym sposobem, dzięki któremu wyszczuplisz łydki i ukształtujesz mięśnie nóg, zakładając, że będziesz zalecać się do głównej zasady.
Długodystansowi biegacze mają szczupłe łydki, w przeciwieństwie do sprinterów, którzy mają dobrze ukształtowane mięśnie łydek. Jeśli lubisz biegać, biegaj zatem spokojnym oraz jednostajnym tempem na długich dystansach. A wybrany przez Ciebie teren do biegania powinien być jak najbardziej płaski oraz bez przeszkód. Właśnie takie bieganie wyszczupli Twoje nogi oraz zachowasz ich sprawność.

Tego należy unikać:
  • Nie powinnaś unosić zbyt wysoko pięt. Unikaj chodzenia na palcach oraz rzadko noś wysokie obcasy.
  • Unikaj skakania (o skakaniu na skakance również zapomnij), stepera, chodzenia po schodach, czy też po górach. Ponieważ wszystkie te czynności wymagają użycia mięśni łydek, a to z kolei spowoduje dodatkowy ich przyrost.
  • Unikaj ćwiczeń oraz wykonywania czynności, takich które wymagają użycia siły w mięśniach oraz szybkości od Twoich nóg. Nadmierna praca mięśni Twoich łydek powiększy ich objętość. Nie zawsze obowiązuje zasada im więcej, tym lepiej. Np. jazda na rowerze stacjonarnym z dużym obciążeniem, bądź na rowerze na największej przerzutce. Lepiej ćwiczyć na mniejszym oporze, pedałować bardzo lekko, a szybciej, niż pedałować wolniej, a używać przy tym znacznej siły. Wtedy nasze łydki nie są zmuszone do pracy ponad normę i nie odpłacają się nam zwiększoną objętością.
Rozciąganie i ćwiczenia.

Po zakończonych ćwiczeniach koniecznie trzeba pamiętać o rozciąganiu. Im więcej się je rozciąga tym lepiej. To właśnie dzięki rozciąganiu łydki będą smukłe, nawet jeśli są one umięśnione. Najlepszymi sposobami na wyszczuplenie łydek są pływanie, spacerowanie, bieżnia i trening przekrojowy. Jednak zamiast ćwiczyć intensywnie, ćwicz spokojniej, ale dłużej. Warto pamiętać też o pilatesie. Poprzez ćwiczenia tego typu wzmocnisz mięśnie bez ich nadmiernego rozbudowania.