Jak skutecznie schudnąć ćwicząc w domu, czyli trening cardio.

Trening cardio jest idealnym sposobem na pozbycie się zbędnych kilogramów oraz wyrzeźbienie sylwetki, jak i również dla tych, którym zależy na dobrej formie i znakomitym samopoczuciu. Jego największym atutem jest to, że w zasadzie możemy ćwiczyć wszędzie. Zarówno w domu, jak i siłowni, czy na świeżym powietrzu. Jak zatem wykonać go samodzielnie i skutecznie, pomogą Ci w tym poniższe wskazówki.

Jaki rodzaj ćwiczeń wybrać do treningu cardio?

Nawet nie spodziewałaś się jak wiele mamy możliwości jeśli chodzi o trening cardio. Bieganie, jazda na rowerze, pływanie, tańczenie, czy skakanie na skakance, itp., na pewno wybierzesz coś dla siebie. Niezależnie od tego jaki rodzaj ćwiczeń z nich wybierzesz podstawową zasadą treningu jest to, aby wykonywać go w odpowiednim tempie, na tyle szybko, aby przyspieszyć krążenie krwi, a zarazem na tyle wolno, aby ćwiczyć w stałym tempie przez 30, 40 minut.

Ćwicz i chudnij

Ćwiczenia cardio jest świetnym sposobem na wyszczuplenie sylwetki, rewelacyjnym masażem dla naszych mięśni, jak i również skuteczną metodą na pozbycie się cellulitu, który wyrównuje się poprzez usprawnienie krążenia krwi. Dla uzyskania optymalnych efektów należy trenować od 3 do 5 dni w tygodniu. Warto też zaplanować sobie określoną porę dnia i do niej się stosować. Najlepsze efekty przynosi trening rankiem, tuż przed pierwszym posiłkiem, gdyż wtedy najwięcej możemy spalić tłuszcz, który odłożył się przez noc, a nie to co zjedliśmy. Przed treningiem istotnie ważne jest wykonanie podstawowych ćwiczeń rozciągających, dzięki którym ciało będzie przygotowane do wysiłku, a Ty unikniesz kontuzji. Po czym możesz śmiało przystąpić do rozpoczęcia wybranych ćwiczeń cardio. Warto zacząć od wolnego tempa, zwiększając je stopniowo, a dzięki temu możemy osiągnąć naprawdę zadowalające efekty. Podczas ćwiczeń należy kontrolować swój puls, tak aby był on ciągle na równym poziomie, warto zaopatrzyć się w pulsometry.

Dla kogo trening cardio

Rodzaj ćwiczeń oraz stopień ich trudności można dobierać indywidualnie, dlatego też trening cardio nadaje się dla wielu osób, niezależnie od wieku, płci, czy też poziomu wytrenowania. Ćwiczymy intensywnie, ale proporcjonalnie do naszej sprawności. A korzyściami płynącymi z takiego rodzaju sportu są m.in. zwiększenie wydolności, wzmocnienie mięśni, rozluźnienie psychiczne, piękna i smukła sylwetka, a dodatkowo wzmacniamy ogólną odporność naszego organizmu i chronimy serce przed zawałem, itp.