Jak wyszczuplić łydki – kilka kroków do sukcesu.

Każda z nas marzy o smukłych nogach, aby były szczupłe, piękne, długie i “ciągnące się aż do ziemi”. Jednak okazuje się, że naszą zmorą przestały już być okrągłe uda, lecz w ich miejsce wskoczyły zbyt grube łydki. Z udami jest o tyle łatwiej, że kilka prostych ćwiczeń, wykonywanych systematycznie pozwolą na zrzucenie paru niechcianych centymetrów właśnie w udach oraz biodrach. Łydki natomiast dość trudno wyćwiczyć, ponieważ nie są tak podatne na ćwiczenia, a poprzez niewłaściwe dobranie ćwiczeń możemy sobie tylko zaszkodzić i w skutek czego otrzymać dodatkowy jeden czy dwa centymetry w łydce.

Ćwiczę, ćwiczę i nic?

Jak zatem wybrać właściwy rodzaj ćwiczeń, aby nie zwiększyć obwodu łydek, nie dodać im masy mięśniowej?
Jeśli decydujesz się odchudzić, i wybierasz formy treningu takie jak bieganie, jazda na rowerze, itp., a Twoje łydki stosunkowo są już dość duże, np. jest to wina genetyczna, to nie spodziewaj się, że w łydkach poprzez takie ćwiczenia stracisz choć centymetr. Oczywiście, dzięki ćwiczeniom schudniesz, zrzucisz też zbędne kilogramy, jednak w łydkach może pojawić się dodatkowo przyrost masy mięśniowej, czego zapewne byś nie chciała.
Jeśli ćwiczysz na rowerze stacjonarnym, orbitreku, bądź też stepperze czy innym sprzęcie, który w dużej mierze angażuje pracę łydki, warto więc wybrać mniejszy poziom oporu i ćwiczyć dłużej, niż o większym ciężarze, ale krócej. Nie zawsze działa zasada “im więcej, tym lepiej”, ponieważ w tym przypadku zmuszamy nasze łydki do dwukrotnie wydajnej pracy, przez co zamiast je wysmuklić, zwiększamy ich objętość. Ważne! Istotnie ważnych elementem każdego treningu jest rozciąganie. Ćwiczenia rozciągające sprawią, że mięśnie są smuklejsze, przez co łydka nie jest masywna, dlatego też nigdy nie powinno zabraknąć rozciągania w Twoich codziennych ćwiczeniach.

Rewelacyjnym rozwiązanie może okazać się proste, jakże zapomniane już ćwiczenie jakim jest “rowerek w powietrzu”. Kładziesz się na plecach, unosisz w górę zgięte w kolanach nogi i pedałujesz na niewidzialnym rowerze. W porównaniu do treningu na rowerze stacjonarnym ćwiczenie “rowerek w powietrzu” wykorzystuje tylko opór własnego ciała, dzięki czemu nie obciążamy łydek dodatkowym ciężarem. Wówczas nasze łydki mogą “delikatnie” pracować, poprawiając przy tym ogólne krążenie nóg oraz mając czas na odpoczynek. Wystarczy zaledwie 10-15 minut dziennie, a już po kilku dniach zauważysz poprawę w lepszym samopoczuciu, Twoje nogi nie będę zmęczone codzienną pracą oraz staną się bardziej zahartowane na naturalne czynniki na jakie narażone są każdego dnia.

Masuj, a to pomoże.

Masaż łydek ma również znaczenie w wyszczuplaniu łydek, ponieważ pozwoli on pozbyć się nadmiaru limfy z okolicy kostek i łydek jaki i również udrożni naczynia limfatyczne. Przez co nasze nogi nie będą opuchnięte, lecz szczuplejsze. Oczywiście sam masaż nie wystarczy, aby wysmuklić łydki, ale doskonale wpłynie na ich kondycję oraz zapewni odpoczynek. Wykonując masaż możesz używać przy tym różnego rodzaju kremów ujędrniających, jak i również możesz fundować im masaż podczas kąpieli czy biorąc prysznic w postaci naprzemiennych strumieni wody raz zimny, a raz ciepły.

Podsumowanie

Jak wspomniałam wcześniej rozciąganie jest nieodzownym elementem każdego treningu i nie możemy o nim zapominać. Poza domowym rozciąganiem, warto wybrać zajęcia typu pilates oraz joga, które korzystnie wpłyną na wygląd całego ciała.
Dobrze też wybrać właściwą dla Ciebie dietę, która pozwoli Ci pozbyć się tkanki tłuszczowej z całego ciała. Jednakże musi ona być dobrze dobrana, gdyż w przeciwnym razie możesz schudnąć nie tam, gdzie byś tego chciała.
W trosce o nasze łydki musimy pamiętać, że ich piękno to nie tylko kształt, ale też regularna depilacja, profilaktyka przeciwżylakowa polegająca na ruchu, ograniczeniu stania oraz rzuceniu palenia, itp.
Powstałe pajączki można likwidować w gabinetach medycyny estetycznej, natomiast zamiast nadmiernego opalania się i solarium wybrać np. nawilżające samoopalacze, bądź naturalne piękno, na które coraz częściej decydują się panie.

One Response to Jak wyszczuplić łydki – kilka kroków do sukcesu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>