Kołyska do brzuszków – czy warto?

Kołyska do brzuszków pozwala efektywniej, a zarazem w prosty i wygodny sposób ćwiczyć mięśnie brzucha. Dzięki niej pozycja osoby ćwiczącej jest najbardziej zbliżona do optymalnej. Poprzez różne systemy podpierające poszczególne partie ciała następuje wyizolowanie mięśni brzucha dzięki czemu możemy bardzo mocno na nie oddziaływać. Z tego urządzenia może korzystać każdy kto pracuje nad mięśniami brzucha, jednak przede wszystkim przeznaczona jest osobom, które mają problemy podczas wykonywania tradycyjnych brzuszków nadmiernie napinających mięśnie w odcinku szyjnym oraz lędźwiowo -krzyżowym kręgosłupa.

Plusy i minusy korzystania z kołyski do brzuszków:

Ręce podczas brzuszków na kołysce spoczywają na specjalnych podpórkach. A to duży plus, gdyż przy wykonywaniu tradycyjnych brzuszków ręce najczęściej splatane są za głową i często nieświadomie przyciągamy ją do klatki piersiowej. A taka pozycja jest dla nas niekorzystna i u wielu powoduje ból w odcinku szyjnym kręgosłupa. Dodatkowym plusem jest to, że plecy nie stykają się bezpośrednio z podłożem, co u niektórych również może powodować ból pleców. Natomiast odcinek lędźwiowy kręgosłupa jest podparty przez poduszkę wykonaną z odpowiedniego materiału i specjalnie zaprojektowaną w kołysce. Jeśli ktoś chce uzyskać tzw. kaloryfer, należy pamiętać, że samo posiadanie takiego urządzenia nie wystarczy, bowiem musimy naprawdę chcieć i wytrwale ćwiczyć.

Jednakże samo wykonywanie ćwiczeń nie zawsze przynosi oczekiwany efekt. Jest to w przypadku jeśli mamy mocno otłuszczony brzuch, gdyż zbytnia warstwa tłuszczu zasłoni to na co w pocie czoła pracowaliśmy.
Zarówno brzuszki na kołysce czy też tradycyjne, czy jakiekolwiek inne ćwiczenia muszą być odpowiednio dopasowane do naszych indywidualnych możliwości oraz umiejętności.
Rodzi się w nas często pytanie “po jakim czasie wyrzeźbię super brzuch?” Nie można jednoznacznie określić w jakim czasie uda się wytrenować brzuch, ponieważ każdy organizm jest inny i w nieco inny sposób reaguje na ćwiczenia fizyczne. Jedni mogą być bardziej podatni na tego rodzaju ćwiczenia i szybciej uzyskać efekty, a innym może to przyjść z niewielką trudnością.
Dodatkowo ćwiczenia z kołyską zaangażują tylko mięsień prosty brzucha, a to nie wystarczy to ładnego sześciopaka, dobrze wiemy, że oprócz prostych brzuszków powinniśmy wykonywać brzuszki skrętne, skrętoskłony i wszelakiego rodzaju spięcia i wykopy, tak aby pracować wszystkie partie mięśni.

Zobacz też jak skutecznie ćwiczyć na kołysce do brzuszków znajdziesz tam przykładowy zestaw ćwiczeń.