Poranna gimnastyka dobra na każdą porę.

Poranna gimnastyka postawi każdego na nogi, nawet tych, najbardziej zaspanych, zmęczonych i niewyspanych wynikiem niedoboru snu. Poranne ćwiczenia działają zdecydowanie lepiej niż kubek mocnej kawy, a dlaczego dodają nam aż tyle energii??
Otóż, takie ćwiczenia wykonane o poranku doskonale przygotowują nas do aktywnego dnia, sprawiają, że nasze akumulatory zostają naładowane “na maksa” pozytywną energią. A co więcej ułatwiają odchudzanie, gdyż rano, po przebudzeniu, lepiej spalamy zalegającą tkankę tłuszczową nagromadzoną przez noc, niż gdybyśmy te same ćwiczenia wykonywali wieczorem.
Jeśli masz problemy ze wstawaniem, z sennością zmagasz się przez cały dzień, a zmęczenie nie pozwala Ci wydajniej pracować, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś swój dzień rozpoczął/rozpoczęła od kilku prostych ćwiczeń. Ich wykonanie nie zajmie Ci zbyt wiele czasu, a naprawdę warto. Bo właśnie dzięki nim szybko wybudzisz się ze snu oraz otrzymasz dużą dawkę energii na cały dzień.

Plusy porannej gimnastyki:
Często słyszymy, że jak ktoś ma zły dzień to “wstał lewą nogą”. Coś w tym prawdy jednak jest, aczkolwiek nie do końca chodzi tutaj o różnice wstawania czy prawą czy lewą, tylko o samo rozpoczęcie dnia. Aby tryskać humorem przez cały dzień wystarczy, że zafundujesz sobie poranną rozgrzewkę. Ćwiczenia o poranku jest to dobry czas, aby rozciągnąć mięśnie oraz rozgrzać stawy, tym samym przygotujesz ciało do funkcjonowania na pełnych obrotach przez cały dzień, a Ty nie poczujesz zmęczenia.

Nie bez powodu takie ćwiczenia zalecane są osobom mającym bóle kręgosłupa czy też kolan. Ćwiczenia te nie wymagają zbyt wielkiego wysiłku, dlatego też nie powodują szoku dla organizmu, wszystko odbywa się stopniowo i delikatnie. Dzięki czemu powoli wybudzają mięśnie i poprawiają krążenie krwi. Dodatkowo przyspieszają one przemianę materii, przez co organizm szybciej spala kalorie, fakt ten powinien zadowolić osoby, które chcą pozbyć się zbędnych kilogramów i zachęcić do owej gimnastyki. Wówczas poprawią Twoją formę zarówno z aspektu fizycznego jak i psychicznego, dodatkowo będą wytrwale i efektywniej wspomagać Twoje odchudzanie. Takie ćwiczenia przygotują nas do aktywności przez cały dzień oraz pozwolą, że na naszych twarzach pojawi się uśmiech, nawet gdy ochlapie nas samochód, czy szef bez powodu na nas nakrzyczy, tylko dlatego, że jemu się “wstało lewą nogą”.

Jak już wspomniałam takie ćwiczenia wykonywane z samego rana przyczyniają się do poprawy nastroju oraz w zamian za poświęcone kilkanaście minut na wykonywanie nawet najprostszych ćwiczeń otrzymamy wydzielające się endorfiny, czyli hormony szczęście. A to dzięki nim czujemy przypływ energii, jesteśmy zadowoleni, a senność opuszcza nas na cały dzień.

Co prawda, rano nie mamy zbyt wiele czasu, aczkolwiek powinniśmy pamiętać, aby nasze ćwiczenia nie były wykonywane w pośpiechu, gdyż nasze ciało nie toleruje gwałtownych ruchów z samego rana.
Nie wstawaj energicznie z łóżka zrywając się na równe nogi w momencie, gdy zadzwoni budzik. Najlepiej nastaw budzik o jakieś 5 minut wcześniej, a ten czas poświęcisz na stopniowe budzenie się Twojego organizmu, podczas którego poprzeciągasz się trochę, zrobisz kilka głębokich wdechów i wydechów, po czym przystąpisz do porannych ćwiczeń.

Zobacz przykładowy zestaw ćwiczeń porannej gimnastyki: Poranne ćwiczenia każdego dnia.