Zgrabne łydki – jak je uzyskać?

Wiele mężczyzn przyznaje się, że część ciała u kobiety, którą chcieli by częściej oglądać są nogi. Jednakże nie każda z pań, by przypodobać się swojemu facetowi, bądź po prostu by poczuć się atrakcyjniej od razu decyduje się na założenie mini. Najczęstszym powodem naszych obaw są zbyt grube łydki. 

Jeśli o nie odpowiednio nie zadbamy, aby były jędrne i pięknie wyrzeźbione boimy się zakładać spódnic. A jeśli już to robimy mamy wrażenie, że nasze łydki rzucają się na tyle w oczy, że przysłaniają całe nasze piękno. Teraz może to zmienić w prosty sposób, a ułatwią Ci to poniższe wskazówki.

Nasze łydki narażone są na codzienną pracę taką jak: praca stojąca, dużo chodzenia, dźwigania, etc które po prosu nie sprzyjają naszym łydkom. Jak zatem możemy je wyćwiczyć jeśli po całym dniu są aż zanadto obciążone naszym naturalnym funkcjonowaniem każdego dnia? Zdawałoby się, że nasze łydki mają zbyt dużo pracy i nie możemy ich w żaden sposób oszczędzać, ani też dodatkowo katować treningami, jednak istnieją ćwiczenia, które pozwolą Ci wyrzeźbić, wysmuklić i ogólnie poprawić wygląd Twoich łydek.

Łydki zwykle nie gromadzą tłuszczu, ale za to są dość oporne na trening. Potrzeba zatem dużo regularnych wysiłków, aby zmusić je do właściwej pracy oraz zmiany kształtu. Zazwyczaj pracujemy nad wyrzeźbieniem atrakcyjnych i kształtnych mięśni, jednakże w niektórych przypadkach konieczna jest raczej zniwelowanie zbyt wyrobionych mięśni, z łydkami jest podobnie.
Oczywiście, nie wszystko jednak zależy od nas, ponieważ niektóre anatomiczne uwarunkowania wynikające z genetycznej struktury ciała ograniczają nieco możliwości treningowe. Jednak watro próbować, gdyż każdą łydkę można ulepszyć.

A zdrowe i mocne łydki to nie tylko atut estetyczny ale też warunek do owocnego uprawiania sportów, takich jak: bieganie, marsze, itp.
Do treningu wcale nie potrzebujesz drogich sprzętów czy ćwiczeń na siłowni, wystarczy jedynie Twoja wytrwałość i sumienność i możesz skutecznie ćwiczyć w domu.

Ćwiczenia na wzmocnienie łydek, jeśli chcesz wyrzeźbić mięśnie:

1. Wspinanie się na palce z pozycji stojącej (3 serie po 15 razy)
2. Unoszenie palców stóp z pozycji stojącej (3 serie po 15 razy)
3. Unoszenie łydek w pozycji siedzącej, nawet podczas biurowej pracy… aż do poczucia zmęczenia.
Ćwiczenia w wersji z palcami podciągniętymi w górę (skierowanymi do wewnątrz) oraz na zewnątrz jak i również z ciężarem ciała przenoszonym z jednej nogi na drugą pozwolą ukształtować wszystkie mięśnie.

Ćwiczenia rozciągające, które pomagają zmniejszyć obwód umięśnionej łydki:

1. Wyprostowane ręce opieramy o ścianę. Robimy wykrok jednej nogi do przodu, tak aby tylną stopę pozostawić na ziemi. Przednią nogę uginamy, pulsując, jednak pamiętajmy, aby tylną stopę całą pozostawić na ziemi.
2. Podobne ćwiczenia do poprzedniego to wszelkiego rodzaju wypady w przód. Pulsując przednią nogą, dbamy o to, aby tylna była cały czas prosta i opierała się na stopie. Balansujemy przez kilka sekund, tak aby poczuć rozciągnięcie się tylnej łydki. Powtarzamy po kilka razy na obie strony.
3. Jedną nogę wysuwamy w przód zginając ją, tak aby przednie kolano nie wychodziło przed stopę, a tylna noga wyprostowana i dociskamy przez kilka sekund piętą do podłoża. Powtarzamy kilka razy na obie nogi.
4. Pozycja siad prosty a nogi wyciągnięte przed siebie. Rękami chwytamy palce stóp i przyciągamy je do siebie.
5. Stoimy np. na schodach bądź na jakieś platformie tak aby palce i śródstopie opierało się na podwyższeniu, a pięty były w powietrzu. Następnie podtrzymujemy się rękami i ciągniemy pięty do dołu. W takiej pozycji wytrzymujemy przez ok. 5-10 sekund i powtarzamy po kilka serii.

Uwaga! Stretchingu (ćwiczeń rozciągających) nie wolno wykonywać na “zimnych” mięśniach, gdyż może to doprowadzić do urazu. Zatem rozgrzejmy się wcześniej, np. krótki marszem lub wykopami, a później przystąpmy do rozciągania.