Skip to main content

Hula hop – skuteczne ćwiczenie na odchudzanie

Jeżeli codzienne bieganie, robienie brzuszków czy też zajęcia aerobiku są dla Ciebie zbyt czasochłonne i męczące to idealnym sposobem, na zrzucenie zbędnych kilogramów oraz dbanie o sylwetkę, może okazać się hula hop. To jakże proste i niepozorne kółko, które pamiętasz jeszcze z czasów dzieciństwa, dziś jest uznanym przyrządem, który pozwala nam wysmuklić talię, zrzucając przy tym brzuszek i “boczki”.

Wszystko to możesz uzyskać w tak prosty sposób, bez wychodzenia z domu, a nawet ćwiczyć oglądając telewizję. Wystarczy, że zaopatrzysz się w to “magiczne kółko”, które zaledwie kosztuje kilka złotych oraz nauczysz się kręcenia nim, a Twoja wymarzona sylwetka stanie się wkrótce osiągniętym celem – to główny efekt hula hop. Jeśli jesteś zainteresowana, z pewnością przydadzą Ci się poniższe wskazówki.

Jak dokonać wyboru właściwego sprzętu?

Optymalny rozmiar koło dla Twojego wzrostu powinien sięgać do początku dolnych żeber po postawieniu przed Tobą, aczkolwiek możesz też ćwiczyć na mniejszym. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z hula hop lepiej wybrać za dużą obręcz niż za małą, gdyż większą zdecydowanie łatwiej wprowadzić w ruch. Natomiast mniejsze kręci się szybciej i umożliwia przy wyższym poziomie zaawansowania wykonywanie ciekawych trików. Rozmiar jest też zależny od obwodu talii, bo im jesteś szczuplejsza, tym mniejsza powinna być obręcz. Jakie hula hop wybrać? Warto więc rozpocząć naukę przy większym kółku i stopniowo wraz z umiejętnościami przechodzić na coraz to węższe obręcze. Na mniejszym będzie Ci się trudniej z nim obeznać, ale za, to jaką niezmierną satysfakcję uzyskasz, jeśli już nauczysz się nim kręcić, przejdziesz od razu do poziomu zaawansowanego.

Jakie znaczenie ma ciężar kółka?

Hula hop dla początkujących to, jak najbardziej może być zwykła, lekka plastikowa obręcz. Jednakże w zależności od poziomu wytrenowania warto zainwestować w nieco cięższą, a w szczególności, jeśli Twoim celem jest nie tylko rozrywka, ale także poprawa sylwetki. Wówczas owe kółko powinno ważyć w granicach 1,5 do 2 kg. Dzięki temu znacznie szybciej uzyskasz efekty swojej pracy. Możesz również spotkać się z kołami nie tylko o zwiększonym ciężarze, ale też z masującymi wypustkami, które nie zawsze mogą okazać się dobrym rozwiązaniem.

Jeśli chcesz zwiększyć ciężar koła w prosty, domowy sposób możesz zawartość plastikowej obręczy wypełnić np. grochem. Pamiętaj, że tego typu przyrząd do ćwiczeń, to tylko hula hop dla dorosłych. Dzieci powinny korzystać z mniejszych i lżejszych kółek. 

Brak komentarzy

Twój email nie będzie publikowany