Skip to main content

Jak wyszczuplić łydki? Kilka kroków do sukcesu.

Każda z nas marzy o smukłych nogach, aby były szczupłe, piękne i długie. Jednak okazuje się, że naszą zmorą przestały już być okrągłe uda, lecz w ich miejsce wskoczyły zbyt grube łydki. Z udami jest o tyle łatwiej, że kilka prostych ćwiczeń, wykonywanych systematycznie pozwolą na zrzucenie paru niechcianych centymetrów właśnie w udach i biodrach. Masywne łydki natomiast dość trudno wyćwiczyć, ponieważ nie są tak podatne na aktywność  fizyczną, a poprzez niewłaściwe dobranie ćwiczeń możemy sobie tylko zaszkodzić i wskutek czego otrzymać dodatkowy jeden czy dwa centymetry. Zatem jak odchudzić łydki?

Ćwiczenia na wysmuklenie łydek 

Jak zatem wybrać właściwy rodzaj ćwiczeń, aby nie zwiększyć obwodu łydek, nie dodać im masy mięśniowej? Jeśli decydujesz się na zrzucenie zbędnych kilogramów i wybierasz formy treningu takie jak bieganie, jazda na rowerze itp., a Twoje łydki stosunkowo są już dość duże, np. jest to wina genetyczna, to jest mało prawdopodobne, że w tej części ciała poprzez takie ćwiczenia stracisz choć centymetr. Oczywiście, dzięki aktywności pozbędziesz się niechcianych ”boczków”, jednak w łydkach może pojawić się dodatkowo przyrost masy mięśniowej, czego zapewne nikt nie chce.


Jak schudnąć z łydek? Jeśli ćwiczysz na rowerze stacjonarnym, orbitreku, bądź też stepperze czy innym sprzęcie, który w dużej mierze angażuje pracę łydki, warto więc wybrać mniejszy poziom oporu i ćwiczyć dłużej, niż z większym ciężarem, ale krócej. Nie zawsze działa zasada “im więcej, tym lepiej”, ponieważ w tym przypadku zmuszamy nasze masywne łydki do dwukrotnie wydajnej pracy, przez co, zamiast je wysmuklić, zwiększamy ich objętość. Istotnie ważnym elementem każdego treningu jest rozciąganie. Ćwiczenia tego typu sprawią, że mięśnie będą smuklejsze, przez co znikną grube łydki, dlatego też nigdy nie powinno zabraknąć rozciągania w Twoich codziennych ćwiczeniach.

Jak wyszczuplić łydki? Co jeszcze możesz zrobić? 

Rewelacyjnym rozwiązaniem może okazać się proste, jakże zapomniane już ćwiczenie, jakim jest “rowerek w powietrzu”. Wystarczy położyć się na plecach, unieść w górę zgięte w kolanach nogi i pedałować na niewidzialnym rowerze. W porównaniu do treningu na maszynie stacjonarnej, ćwiczenie “rowerek w powietrzu” wykorzystuje tylko opór własnego ciała, dzięki czemu nie obciążamy masywnych łydek dodatkowym ciężarem. Wówczas te partie ciała mogą “delikatnie” pracować, poprawiając przy tym ogólne krążenie nóg oraz mając czas na odpoczynek. Wystarczy zaledwie 10-15 minut dziennie, a już po kilku dniach zauważysz poprawę w lepszym samopoczuciu, Twoje nogi nie będą zmęczone codzienną pracą oraz staną się bardziej zahartowane na naturalne czynniki, na które narażone są każdego dnia.

Masaż łydek – pomoc w walce z masywnymi łydkami 

Kolejny rodzaj przyjemnego, a zarazem wyszczuplającego ćwiczenia na łydki to masaż regeneracyjny. Ma duże znaczenie, ponieważ pozwala on pozbyć się nadmiaru limfy z okolicy kostek i dolnej partii nóg, jaki i również udrażnia naczynia limfatyczne. Przez co nasze nogi nie będą opuchnięte, lecz szczuplejsze. Oczywiście sam masaż nie wystarczy, aby wysmuklić łydki, ale doskonale wpłynie na ich kondycję oraz zapewni odpoczynek. Wykonując tego typu ćwiczenie, możesz używać przy tym różnego rodzaju kremów usprawniających przepływ krwi, jak i również zaleca się wykonywać je podczas kąpieli oraz biorąc prysznic w postaci naprzemiennych strumieni wody raz zimnych, a raz ciepłych.

Podsumowanie

Rozciąganie jest nieodzownym elementem każdego treningu i nie możemy o nim zapominać. Poza domowym przygotowaniem się do wysiłku fizycznego warto wybrać zajęcia typu pilates i joga, które korzystnie wpłyną na wygląd całego ciała. Dobrze też jest zdecydować się na właściwą dla siebie dietę, która pozwoli Ci pozbyć się tkanki tłuszczowej z całego ciała, a także z masywnych łydek. Jednakże musi ona być dobrze dobrana, gdyż w przeciwnym razie możesz schudnąć nie tam, gdzie byś tego chciała. W trosce o nasze łydki musimy pamiętać, że ich piękno to nie tylko kształt, ale też regularna depilacja, profilaktyka przeciwżylakowa polegająca na ruchu, ograniczeniu stania oraz rzuceniu palenia itp. Powstałe pajączki można likwidować w gabinetach medycyny estetycznej, natomiast zamiast nadmiernego opalania się i solarium wybrać np. nawilżające samoopalacze, bądź naturalne piękno, na które coraz częściej decydują się panie.

Brak komentarzy

Twój email nie będzie publikowany