Jak dobrze zacząć dzień?

Daj mi dwie minuty, a dowiesz się jak dobrze zacząć swój dzień bez narzekania, niewyspania i marudzenie. Kilka prostych sposobów, dzięki którym zyskasz mnóstwo energii, dobre samopoczucie oraz chęć do działania. Od samego rana poczujesz się lepiej i już nigdy nie powiesz, że wstałeś lewą nogą. 

1. Wstań wcześniej

Nastaw sobie budzik nieco wcześniej, w zależności od potrzeb 10-15 minut, czy pół godziny wcześniej, tym samym nie będziesz rozpoczynał dnia w pośpiechu, ani budził się z myślą, że znów spóźnisz się do pracy i to z pustym żołądkiem, bo zabrakło czasu na śniadanie. Pamiętaj, nie zawsze obowiązuje zasada im więcej, tym lepiej. Czasami może nie warto spać zbyt długo, by mówić później miałem fatalony dzień.

2. Ulubiona muzyka jako budzik.

Jeśli korzystasz z budzika w telefonie, to możesz wybrać zamiast nudnego bip bip opcje nagrania mp3, zgrać sobie ulubioną piosenkę Lany Del Rey, a ulubiona muzyka sprawi, że bardzo miło i z uśmiechem przywitasz dzień.

3. Pij wodę

Wystarczy 1 szklanka wody na początek dnia, aby rozbudzić Cię ze snu i postawić na nogi. Dodatkowo woda mineralna doda Ci mnóstwo energii, oczyści organizm i zwiększy ochotę na pyszne zdrowe śniadanie.

4. Poranna gimnastyka

Warto wyczarować rano dodatkowe 10-15 minut, aby przeznaczyć je na poranną gimnastykę. Wszelkiego rodzaju ćwiczenia rozciągające pozwolą Ci rogrzać ciało, dodadzą energii i przygotują na cały dzień. Warto też dodać, że odrobina ruchu znakomicie poprawia nastrój.

5. Zjedz zdrowe śniadanie 

Jaki jest najważniejszy posiłek dnia? – Śniadanie. Nie zapominaj nigdy swoim śniadaniu, ono doda Ci energii oraz koncetracji na najbliższe godziny. Jeśli znów powiesz nie mam na to czasu, patrz pkt. 1.

6. Wyznaczaj cele

Myślenie o swoich celach oraz przypominanie sobie o marzeniach sprawi, że poczujesz się lepiej, a na twojej twarzy pojawi się uśmiech, uczucie jakbyś te cele już zrealizował. Częste przypominanie sobie o swoich celach, myślenie o nich, bądź przepisywanie ich ukierunkuje Cię tak, abyś w ciągu dnia podejmował takie działania, które zbliżą Cię do ich osiągnięcia.

7. Uśmiechaj się

Uśmiechem na twarzy zaczynaj każdy dzień. Warto byś zaraz po wstaniu z łóżka ujrzał swoją “tablicę marzeń”, jeśli oczywiście taką posiadasz. Spójrz na zdjęcie ukochanego/ukochanej, popatrz na Cadillaca, którzy marzysz sobie kupić, bądź cokolwiek innego co Cię pozytywnie nakręca. Myśląc o swoich celach, patrząc na zdjęcia marzeń będziesz miał pozytywne uczucia i emocje z tym związane. I o to przecież właśnie chodzi, abyś ten stan zachował w ciągu dnia.:)

8. Zrób przygotowania na następny dzień

Wieczorem przygotuj na jutro wszystko co możesz. Pozmywaj naczynia, przyszykuj ubrania, wyprasuj koszulę, itp. Tym samym rano zyskasz więcej czasu, nie będziesz musiał robic tego w pośpiechu, a tym bardziej zaczynać dnia od rzeczy których nie lubisz. Sterta naczyń czekających w zlewie nie będzie dla Ciebie żadną motywacją do wstania i nie sprawi że ochoczo rozpoczniesz dzień, dlatego warto tę czynność zrobić wieczorem.