Jak odzyskać spokój ducha?

Każdy z nas czasem przechodzi przez jakieś załamanie, żyje w napięciu, ciągłym stresie, lęku, bądź po prostu nie cieszy się spokojem, ponieważ blokuje go jakiś “problem”. Jak zatem wyzwolić się od złych emocji i lęków, aby żyć w harmonii, w zgodzie z samym sobą i naturą oraz cieszyć się spokojem? Zapraszam do tematu.

1. Wybacz 

Pierwszym i najważniejszym krokiem w drodze do uzyskania spokoju ducha jest sztuka wybaczenia. Jeśli jesteś z kimś skłócony, żyjesz w nienawiści, bądź żywisz do kogoś urazę to najlepszy moment, aby teraz wybaczyć, to Cię odlokuje i sprawi, że poczujesz się szczęśliwszy, pełny pozytywnej energii. Choć czasem trudno jest zrobić ten pierszy krok, przełamać się i pogodzić, to jednak zachęcam do tego, gdyż efekty naszego zachowania będą zachwycające.

2. Powiedz “Kocham Cię”

Człowiek z natury potrzebuje miłości i żyje dla miłości. Nigdy nie można o tym zapominać. Życie bez magii miłości sprawia, że nasze życie staje się puste, szarym przedsionkiem naszej śmierci. Powiesz rodzinie, bliskim jak bardzo ich kochasz. Mów to tak często, jak tylko potrafisz, powiedz im jak bardziej jesteś wdzięczy za to że są, jak bardzo doceniasz ich starania. Poczuj to uczucie, poczuj miłość głęboką ze swego serca, bo im więcej dajesz, tym więcej później do Ciebie miłości powraca, a to wspaniałe uczucie móc kochać. Powiedz też samemu sobie, że kochasz siebie oraz akceptujesz takim jakim jesteś, to sprawi, że automatycznie będziesz szukał dobra dla siebie poprzez wybieranie właściwej dla siebie drogi. Wyznając miłość i akceptację odzyskasz wiarę w siebie oraz w sens Twojego istnienia.

3. Rozwiąż problem

Jeśli już masz jakiś “problem”, może to być coś co Cię blokuje, brak pracy, zła sytuacja finansowa, złe relacje w domu, czy cokolwiek innego – rozwiąż go. Nie pozwól się temu “problemowi” rozwijać, ciągle mieląc w swoim umyśle przykre dla nas sytuacje. Zamiast zadręczać się myślami o problemie (bo on sam nie ustąpi) – pomyśl jak możesz znaleźć rozwiązanie, co możesz zrobić? Nie bój się prosić o pomoc, zawsze znajdą się ludzie, którzy chętnie Ci pomogą, pamiętaj o tym. Poradź się swoich bliskich, przyjaciół, zaufanej osoby, bo w niektórych sytuacjach potrzebujemy drugie człowieka, by nam pomógł rozwiązać “zagadkę”, abyśmy mogli pójść dalej.

4. Rób to co masz do zrobienia

Jeśli masz ważną rzecz do wykonania, coś na co niekoniecznie masz ochotę, bądź bardzo się tego boisz, np. zadzwonić do kogoś, poprosić szefa o podwyżkę, napisać pracę i będziesz to odwlekał w czasie, stworzysz wokół siebie taki niepokój. Ciągle będziesz myślał o tym, jednak im bardziej będziesz to odkładał, to tym trudniejsze będzie się to Tobie stawało. Nie warto więc odkładać zadanie na później i żyć w lęku, że czegoś nie zrobiliśmy, albo nie wiemy jak zrobić, nie dowiemy się dopóki tego nie zrobimy.

5. Słuchaj ulubionej muzyki

Nic tak nie poprawia nastroju jak ulubiona muzyka. Słuchaj ulubionej muzyki tak często jak tylko tego potrzebujesz, śpiewaj, tańcz i ciesz się tym. Rób to na co masz ochotę, jeśli lubisz czytać książki – czytaj, jeśli lubisz kabarety – oglądaj, ale najsilniej na nasze emocje będzie działać ulubiona nutka. Nadradzaj się zatem ulubionym kawałkiem, ispiruj się tym, bo życie jest wspaniale.

6. Skupiaj się na pozytywach 

Nie narzekaj, bo takie zbędne narzekanie wyzwala tylko negatywną energię, tym samym przyciągasz do siebie jeszcze więcej negatywnych rzeczy, zamiast tego skup się na pozytywach. Doceń to co już masz, to co już wiesz w swojej “ścieżce życia” i co już potrafisz. To naprawdę ważne. Skupiaj się na pozytywach, tylko tak zachowasz dobre samopoczucie i przyciągniesz jeszcze więcej dobrych rzeczy.

7. Bądź wdzięczny

Okaż światu wdzięczność. Ciesz się wszystkim tym co już masz, tym co Cię otacza. Masz tak wiele, tylko spójrz. Może to być krzesło, na którym siedzisz, komputer, z którego czytasz ten artykuł, potrawę jaką masz dziś na obiad. Świat nie chce żebyś był biedny, im więcej docenisz, tym więcej dobrego otrzymasz. Nie możemy nastawić się tylko na samo branie, jeśli nie będziemy umieli mówić “dziękuję” i odczuwać pełną wdzięczność, gdyż dłuższe niedocenianie dobroci jaką otrzymujemy w końcu blokuje przepływ energii, a my przestajemy być naprawdę szczęśliwi.

8. List do Wszechświata

Być może z pozoru bardzo trudny krok, ale przypomnij sobie jak byłeś małym dzieckiem i pisałeś list do Świętego Mikołaja. Będzie to bardzo podobne ćwiczenie, jednak zamiast prosić o to co chcesz – skup się na tym, aby okazać życiu zaufanie, podziękować za to co masz oraz kim jesteś (patrz krok 6 i 7). Skup się na całym swoim życiu, doświadczeniach jakie przeżyłeś, ludzi, jakich poznałeś, podziękuj za to. Na końcu możesz też napisać na co masz nadzieję, za co byłbyś wdzięczny, gdybyś to otrzymał. Głównie chodzi o to, abyś taki list napisał, oczywiście, nie będziesz go nigdzie wysyłał (bo nie znam nawet adresu Wszechświata, żeby Ci podać), ale chodzi o to, abyś pisząc ten list poczuł miłość, wdzięczność, zaufanie i prawdziwą nadzieję. Gdy napiszesz taki list od razu poczujesz się lepiej, to uzdrowi Twoją duszę, wyzwoli z negatywnych myśli oraz “niepokoju”.

9. Medytuj

Może to być krótka medytacja 5-15 minutowa, w zależności od ilości wolnego czasu oraz potrzeb. Taka medytacja ma na celu to, abyś się odprężył i zrelaksował. Usiądź wygodnie, zamknij na moment oczy, oddychaj powoli i spokojnie. Zachowaj skupienie, staraj się nie myśleć ani o przeszłości, ani o przyszłości, nie myśleć o problemach, ani o tym co za chwilę będziesz robił. Po prostu chodzi o to, abyś przez moment zregenerował swoje siły, pozwolił, aby Twój umysł się wyciszył i odpoczął. Po takim odpoczynku, zyskasz więcej energii i możesz spokojnie wrócić do pracy.

10. Spaceruj

Idź na spacer do parku, lasu i pooddychaj świeżym powietrzem. Spójrz na otaczające Cię wokół życie, posłuchaj śpiewu ptaków, szumiących drzew, powąchaj kwiaty, ciesz się pięknem natury. Taki spacer zrelaksuje Cię, przestaniesz myśleć o problemach, a może po prostu znajdziesz podczas spaceru rozwiązanie w danej sytuacji.

Życzę Ci wszystkiego dobrego i ciesz się życiem najlepiej jak potrafisz:)