10 porad jak jeść mniej słodyczy

Jeżeli czujesz, że jesteś uzależniona od słodyczy, myślisz o nich non-stop i nie możesz przestać, a najchętniej byś je co chwilę podjadała, to ten artykuł jest dla Ciebie. Poniższe wskazówki pomogą Ci je ograniczyć, albo nawet całkowicie wykluczyć ze swojego jadłospisu. Jeśli je lubisz i nie masz żadnych przeciwwskazań np. otyłość, to nie ma potrzeby, abyś całkowicie rezygnowała ze słodyczy, gdyż na początek takie potraktowanie może stać się zbyt surowe. Owszem, staraj się je ograniczać i stopniowo zmniejszać do minimum.

1. Kawałeczki

Chcesz zjeść mniej, to podziel na plasterki, proste. Wystarczy podzielić cukierki na pół, a już stosunkowo zjesz ich mniej. Jeśli Twoje podjadanie słodkości też wygląda jak jedzenie popcornu w kinie, to jeśli będą podzielone na mniejsze kawałki, dłużej będziesz mogła się cieszyć ich smakiem i nawet przy dobrym kryminale zjesz ich mniej. Mniejsze porcje faktycznie mogą się przyczynić do tego, że spożyjesz mniej kalorii.

2. Zastąp owocami

Słodycze warto zastąpić owocami oraz słodkimi warzywami, nie tylko dlatego, że są zdrowsze. Im więcej ich zjesz tym bardziej zmniejszasz zapotrzebowanie na cukier, tym samym ochotę na słodycze.

3. Pij wodę

Zawsze, gdy masz ochotę na coś słodkiego sięgaj po wodę niegazowaną. Staraj się wypijać wtedy ok. szklanki, a pijąc wodę zmniejszasz ochotę na słodkie. Nie zastępuj wody żadnymi napojami gazowanymi, a tym bardziej colą, gdyż zawierają ogromną ilość cukrów.

4. Herbatki owocowe oraz soki

Warto popijać herbatki owocowe, doskonale smakują, mają słodki smak, a co ważne, nie tyje się po nich. Pij też soki owocowe, ale te z niską zawartością cukru. Zatem ilekroć potrzebujesz czegoś słodkiego – napij się, (zobacz, masz już do wyboru, wodę, herbatki i soki), a ochota sama przejdzie.

5. Smakuj i przyprawiaj

Aby zmniejszyć zachcianki na coś słodkiego do swoich potraw spróbuj dodawać cynamon, gałkę muszkatołową, kolendrę lub też goździki. Dzięki temu Twoje pożywienie będzie wzbogacone w naturalne cukry, a co więcej będzie lepiej smakować. Pamiętaj o przyprawach w kuchni, a efekty mogą Cię pozytywnie zaskoczyć.

Strony artykułu: 1 2