Płaski brzuszek – jak to zrobić?

Chcesz pozbyć się fałdek tłuszczu oraz uzyskać wymarzony płaski brzuch? Zacznij od kilku prostych wskazówek, które ułatwią Ci w osiągnięciu wyznaczonego celu. 

1. Więcej ruchu

Samo robienie brzuszków, a zwłaszcza tych “tradycyjnych” nie spowoduje, że będziemy mieli płaski brzuch. Na początek trzeba pozbyć się warstwy tłuszczyku, która pokrywa mięśnie brzucha. Jednak samymi brzuszkami nie spalimy tłuszczu, istotne są też inne czynniki takie jak: odpowiednia dieta oraz ćwiczenia spalające tłuszcz, np. bieganie. Nie mówię abyś od razu biegała na długie dystanse, bo to nie o to tu chodzi, na początek wystarczy, że zaczniesz od spaceru. Stopniowo go wydłużając, wybierając schody zamiast jeździć windą. Już w czasie 15 minutowej przechadzki spalisz ok. 50 kalorii.

2. Picie dużo wody

Rano tuż po przebudzeniu watro wypić szklankę niegazowanej wody mineralnej lub też przegotowanej. Będzie to stanowiło oczyszczenie przewodu pokarmowego oraz łagodne przygotowanie do całodziennej pracy. Dodatkowo wypita woda przed śniadaniem zaspokoi poczucie głodu przez co unikniesz obżerania się fundując sobie tylko lekkie śniadanie. Do wody możesz dodać łyżeczkę soku cytrynowego, bądź octu jabłkowego, gdyż to poprawi trawienie. Należy całkowicie zrezygnować z gazowanych oraz słodkich napojów. Picie zimnej wody pozwoli Ci na spalenie dodatkowych kalorii, gdyż organizm będzie potrzebował więcej energii, aby ją ogrzać.

3. Herbatki oraz zioła

Zioła w postaci różnych herbatek czy też jako dodatek do potraw ma niezwykłą moc. A to dlaczego? Gdyż potrafią przyspieszyć proces trawienia (pobudzają wydzielanie soku żołądkowego) i oraz wpływa pozytywnie na pracę jelit. Zioła, które mają takie właśnie to m.in.: pieprz, kminek, majeranek, bazylia oraz gorczyca.
Warto pić ziołowe herbatki (mięta, kwiaty lipy oraz rumianek, itp.) które pozwolą pozbyć się wzdęć. Herbatka ze świeżych liści mięty pieprzowej przyspiesza spalanie tłuszczu, natomiast pokrzywa przyspiesza trawienie i likwiduje uczucie pełności.
Doskonale sprawdza się czerwona herbata, aczkolwiek skuteczne są również zielona oraz czarna. Przed posiłkiem warto zaparzyć herbatę, której gorzki smak złagodzi uczucie głodu.

4. Przyjmowanie potasu

Potasu ułatwi zmniejszenie charakterystycznie powiększonego brzucha w trakcie miesiączki. Największymi źródłami potasu są owoce (banany, morele, żurawina), warzywa, orzechy, migdały oraz świeże mięso. Im pokarm uboższy w tłuszcze, tym bardziej będzie bogatszy w potas, warto o tym zapamiętać. Jeżeli jednak przez dłuższy okres w naszym menu jest za mało potasu, to jego niedobór może powodować uczucie zmęczenia, senności, rozdrażnienia, bolesne kurcze mięśni oraz zaparcia w wyniku porażenia mięśni gładkich jelit.

5. Ograniczenie alkoholu 

Jedną z największych trucizn dla naszego organizmu to właśnie alkohol. Dlatego też po wypiciu nawet małej ilości organizm skupia się na usuwaniu toksyn, a nie przetwarza tego co zjadłaś. Podnosi poziom hormonu stresu (kortyzolu), który jest odpowiedzialny za odkładanie się tłuszczu w okolicach brzucha. Dodatkowo alkohol drażni i uszkadza śluzówki, zaburza pracę jelit, utrudnia wchłanianie pokarmów również zaburza funkcjonowanie narządów takich jak wątroba czy trzustka, które są niezbędne do prawidłowego przebiegu procesu trawienia.

6. Prawidłowa technika oddychania

Większość z nas zbyt płytko oddycha. Przez to organizm jest słabo dotleniony, a brzuch spięty. Wciągnij powietrze głęboko, tak aby brzuch znacząco się uniósł, po czym powoli wypuszczaj. Wypełniaj płuca powietrzem tylko do ok. 80 procent możliwości, oddychaj w równym, umiarkowanym tempie. Takie ćwiczenie powtarzaj codziennie przez kilka minut, zmusi to do pracy wszystkie mięśnie brzucha. Głębokie oddychanie pozwoli także odzyskać kontrolę nad mięśniami brzucha, poprawiając ich siłę oraz wytrzymałość.

7. Masaż brzucha

Taki masaż poprawi krążenie oraz pobudzi pracę jelit, a dzięki temu możesz zlikwidować wzdęcia. Wcierając w brzuch olejek do masażu, rozbijesz grudki tłuszczu, poprawisz krążenie oraz wygładzisz i ujędrnisz skórę. Podczas kąpieli masuj brzuch kolistymi ruchami zgodnie ze wskazówkami zegara. Możesz również stosować do tego specjalne gąbki, rękawice. Masaż wyszczupli brzuch oraz wzmocni jego mięśnie. Natomiast owijając w cienką chusteczkę kilka kostek lodu i masowanie nimi brzuch przez kilka minut wzmocni tkankę łączną i poprawi koloryt skóry na brzuchu.