5 sztuczek w diecie aby mieć idealne nogi

Lato, wakacje, słońce, piasek i woda… A wszystko to kusi, aby wyjść poopalać się i upajać się słońcem. Jak zatem to zrobić nie krępując się z powodu mankamentów widocznych na naszych nogach? Już teraz, dzięki kilku smacznym sztuczkom, można uzyskać idealne nogi i cieszyć się nimi wychodząc na spacer czy plażę zakładając szorty, mini, itp.

Nie trzeba wcale zaczynać każdego dnia od godzinnych zajęć spinningu, ani też wprowadzać drakońskie diety w celu uzyskania szczupłej sylwetki oraz pięknych zgrabnych nóg. Istnieją bowiem produkty oraz napoje dzięki, które w połączeniu z niewielką dawką ruchu pomogą zachować zdrowe, gładkie i zgrabne nogi. Oto kilka prostych wskazówek, które pozwolą zapomnieć o długich spodniach i o tych kraciastych, kwiecistych spódnicach nie tylko latem.

Co jeść

1. Banan 
Banan, podobnie jak awokado, marchew i bakłażan jest bogaty w potas, który jest potężnym sojusznikiem, jeśli chodzi o zwalczanie cellulitu poprzez stymulację drenażu limfatycznego.

2. Ananas
Ananas jest pomocny dla kobiet zmagającym się z cellulitem oraz mało jędrną skórą. Ma właściwości zwalczające cellulit, ponieważ zawiera enzym zwany bromelaina, który ma działanie przeciwzapalne, a wyciągi z tego owocu działają przeciwobrzękowo i dodawane są do antycellulitowych kosmetyków. Ananas nie tylko zredukuje pomarańczową skórkę, ale też wygładzi i ujędrni skórę. Warto więc go dodać do swojej diety.

3. Rośliny strączkowe i zboża
Włókna zawarte w tych śproduktach spożywczych ponownie uaktywniają system przewodu wyeliminowania tłuszczów, które oparte są w tym obszarze ciała i powodują cellulit.

4. Ryby
Wielonienasycone kwasy tłuszczowe z ryb mają zdolność do zmniejszenia lepkości krążenia krwi, sprzyjając jej obiegu oraz zapobiegając powstawaniu w tych żyłach brzydkich pajączków. Warto sięgać po ryby bogate w kwasy omega 3, np. łosoś, tuńczyk, śledź.

5. Woda i płyny 
Istotną rolę w diecie odrywają płyny. Duża ilość spożytych płynów, minimum 2 litry dziennie ułatwia wyeliminowanie toksyn z organizmu oraz poprawia krążenie krwi. Warto zatem wybrać wodę (najlepiej z cytryną), gdyż oczyszcza organizm, dodatkowo niesłodzone soki owocowe i warzywne, tutaj dobrym pomysłem jest samodzielne przyrządzanie koktajli oraz soków, tylko tak będą naprawdę świeże, pełne witamin i co więcej pozbawione konserwantów. Doskonałym rozwiązaniem są też herbatki ziołowe, np. z pokrzywy, która zapobiega zatrzymywaniu wody w organizmie, natomiast sposobem na poprawienie metabolizmu i oczyszczenie organizmu z toksyn jest wypicie na czczo szklanki przegotowanej wody z cytryną.

Co należy unikać:

Sól jest sprzymierzeńcem wodnego cellulitu, warto więc zastanowić się czy nie przesadza się z jej spożywaniem. Najwięcej soli dostarczana jest w wędlinach, serach oraz różnego rodzaju przekąskach, lepiej je ograniczyć, bądź zrezygnować całkowicie, co pozytywnie wpłynie na układ krążenia. A zamiast soli można stosować zioła, będzie to o wiele smaczniejsze i korzystniejsze. Potrawy przyprawiaj kurkumą, kolendrą, imbirem.
Co należy jeszcze wyeliminować ze swojego jadłospisu w walce z cellulitem: fast foody, słodycze, alkohol; tłuste, smażone potrawy, szczególnie na dwu lub kilkakrotnie używanym tłuszczu; produkty przyczyniające się do zakwaszenia organizmu (mięso, kawa, czarna herbata, słodycze, przetwory mleczne).

Podsumowując, po które jakie produkty należy sięgać szczególnie często?
  • owoce cytrusowe, śliwki, wiśnie, ananasy, melony, jabłka, jagody, żurawiny, suszone morele, truskawki, kiwi;
  • warzywa, jak por, cebula, seler, pomidor, marchew, szpinak;
  • ryby bogate w kwasy omega 3, np. łosoś, tuńczyk, śledź.
  • orzechy, pestki dyni, sezam;
  • kiełki;
  • przyprawy, np.: kurkuma (ma właściwości oczyszczające), imbir i kolendra (przyspieszają metabolizm).