Do biegu… Gotowi… Start!

Czasem zdarza się, że mimo dostatecznej wiedzy popełniamy jakieś błędy, bądź nasz trening staje się nudnym. Aby być świetnie przygotowanym do biegu w dużej mierze potrzeba nam motywacji, celu, świadomości korzyści płynących z regularnego biegania, prawidłowej postawy ciała oraz techniki, itd., ale czy to już wszystko?? Jednak nie.
Zaczynając bieganie postaraj się o jakość treningu. Po pierwsze włóż wygodny i odpowiedni strój, niekrępujący ruchów oraz obuwie sportowe. Wybierz odzież, w której będziesz czuć się dobrze i komfortowo, a buty według zaleceń (na blogu znajdziesz artykuły, które pomogą Ci wybrać odpowiednie dla Ciebie obuwie). Często zdarza się, że mamy np. dres w przydługawymi nogawkami, które wplątują się zakłócając normalny trening, bądź mamy buty, które mają tendencję do częstego rozsznurowywania się, przez co zatrzymujemy się co kilka minut, aby zawiązać buta. A to bardzo minusuje nasz trening. Czasem wystarczy mocniej wiązać sznurowadła, a niekiedy można je wymienić na sznurówki o „okrągłym” kształcie, a nie o płaskim, wtedy nie będą takie „śliskie” i nie będą się rozwiązywać.

Biegając możemy też być narażeni na wszechobecną nudę, czyli biegam, biegam i nic tylko się męczę, a nudzi mnie już takie machanie rękami i nogami. Tak powie zapewne ten, któremu bieganie nie przynosi satysfakcji, bądź nie odrobił pracy domowej i nie znalazł jeszcze motywacji ani celu.
Owszem, możemy się nudzić już po jakimś przebiegniętym odcinku, ale to dlatego, że biegamy sami, albo słyszymy tylko nasz zmęczony oddech i sapanie, tak bywa na początku.

Czas to zmienić! Zaproś kompana do biegania, razem będzie raźniej. Albo jeśli wolisz biegać sam weź ze sobą odtwarzać MP3. Wybierz muzykę, która będzie Cię „zagrzewać do walki”, taką, która wyznaczy Ci tempo biegania, bądź taką, którą po prostu lubisz słuchać, a dzięki temu umilisz sobie trening i nie będzie on dla Ciebie nigdy nudny. Trening stanie się wtedy odskocznią od życia codziennego, domu, pracy, problemów, itp., będzie tylko Twoja muzyka i Twoje tempo biegu, a Ty będziesz mógł się odprężyć.

Przeszkodą może być też nudna trasa lub zbyt ruchliwa, np. chodnik pełen przechodniów, których trzeba będzie omijać, którzy Cię zdekoncentrują, bądź będzie Ci wstyd przy nich biegać. A tego powinno się unikać. Najlepiej wybierać takie trasy jak, alejki w parku, ścieżki w lesie. Aby nasze bieganie stało się ciekawsze powinniśmy zmieniać sobie, urozmaicać trasy biegania, park, las, górskie ścieżki itp….
Przez to też będziemy mieć stały kontakt z naturą, zieleń, świeże powietrze oraz piękny krajobraz do zwiedzania. Dzięki temu bardziej się dotlenimy i zrelaksujemy, niż gdybyśmy biegami „między blokami”.
Teraz jesteśmy gotowi, aby biegać od dziś!