10 Korzyści, płynących z uprawiania sportu cz. II

5. Długość życia
Ćwicząc przedłużamy sobie życie, gdyż spowolnione są w organizmie procesy wytwarzania wolnych rodników. Umiarkowany wysiłek stymuluje hormon wzrostu, który działa odmładzająco.

6. Aparat ruchu
Dzięki aktywności ruchowej następuje poprawa wytrzymałości i siły systemu mięśniowego.
Dodatkowo zaletami są wzmocnienie stawów oraz wzrost gęstości kości. Obniża się ryzyko osteoporozy, zmniejszają się bóle kręgosłupa i kości.


7. Serce i układ krwionośny
Trening zapewnia stabilizację ciśnienia krwi, obniżenie poziomu cholesterolu i trójglicerydów, zmniejszanie ryzyka zawału serca i udaru mózgu, zwiększenie wydolności mięśnia sercowego, polepszenie ukrwienia wszystkich organów wewnętrznych, tkanek i mięśni, co wiąże się również z lepszym zaopatrzeniem całego organizmu w tlen i składniki odżywcze.

8. System immunologiczny
Wzmacnia się system odpornościowy, a dzięki temu będziesz mniej podatna na choroby.

9. Układ oddechowy
Zwiększenie wydolności płuc, a w efekcie zwiększenie wydolności tlenowej całego organizmu.

10. Układ hormonalny
Sport skutecznie usuwa z organizmu hormony stresu (adrenalina i kortyzol). Natomiast endorfiny (hormony szczęścia) są wytwarzane znacznie szybciej, dzięki którym mamy uczucie zadowolenia i miłego zmęczenia po treningu.
Regularne trenowanie obniża poziom estrogenu – hormonu, który powoduje rozrost tkanki nowotworowej raka piersi; zapobiega insulinoodporności komórek, która może być przyczyną cukrzycy.

Podsumowanie:
Te 10 korzyści daje nam gwarancję na to, że wysiłek się opłaca, dlatego warto ćwiczyć. Pamiętaj, że piękna, wysportowana sylwetka świadczy o Twojej sprawności, wytrwałości i systematyczności.