4 założenia budujące odporność psychiczną zawodniczki cz. III

4. Nad swoimi błędami pracuję podczas treningu
Do największych błędów popełnianych przez sportowców we wszystkich kategoriach sportu zalicza się powtarzanie swoich błędów w trakcie gry.

Podczas meczu zapomnij o błędach
Jeśli już popełnisz błąd, Twoim zasadniczym zadaniem psychicznym jest skoncentrowanie się z powrotem na grze. Do swoich błędów możesz wrócić dopiero po meczu bądź po treningu i próbować je korygować tak, by w przyszłości już ich nie powtarzać.
Jeżeli zaczynasz myśleć o swoich błędach podczas meczu, oddalasz się od tego, co jest najistotniejsze w danym momencie, a w konsekwencji ponownie źle zagrasz. Jest to najbardziej prawdopodobny skutek wspominania swoich błędów podczas gry.
Pamiętaj o tym, że każda popełnia błędy i nie da się ich całkowicie uniknąć. Najważniejsze jest to byś odizolowała się od swoich błędów, aż do zakończenia meczu.

Podsumowanie
Nie musisz być sportowcem, zawodniczką na meczu, by móc kierować się tymi wskazówkami. Również dla tych, które mają swój indywidualny trening będą one bardzo przydatne, a stosując się do nich osiągniesz osobisty sukces i dojdziesz do profesjonalizmu.
Tak samo jak zawodniczki skupiają się na grze, Ty skoncentruj się na swoim treningu i tym co robisz. Pamiętaj by koncentrować się na każdym momencie treningu, niezależnie od tego czy biegasz czy wykonujesz jakieś ćwiczenie, powinnaś zwracać uwagę na poprawność wykonywania i regularny oddech.