Skakanka – gdzie trenować oraz wybór skakanki.

Skakanka – gdzie trenować?

W zasadzie trenować można wszędzie, zarówno w domu jak i na świeżym powietrzu, np.: na podwórku, w parku itp. Ważne jednak jest podłoże, nie powinno się skakać na bardzo twardych nawierzchniach, takich jak beton. Najlepiej będzie ćwiczyć na stabilnym, względnie miękkim i płaskim podłożu, inaczej można nabawić się kontuzji. Jeśli jednak zdecydujesz się na skakanie w domu, wybierz duży pokój, uważaj na żyrandol i pamiętaj o ewentualnych sąsiadach. Dobrze skakać na podłożu amortyzującym, drewniana lub też syntetyczna nawierzchnia.
Jeżeli wolisz ćwiczyć na dworze, pamiętaj o odpowiednim, sportowym i amortyzującym obuwiu.

Jaką skakankę wybrać?

Najlepiej wybrać najprostszą i tę najlżejszą skakankę, wykonaną z tworzywa sztucznego.
W przeciwieństwie do innych skakanek, można skakać na niej znacznie szybciej. Sznurkowe oraz skórzane skakanki, są dość ciężkie i zmniejszają intensywność treningu.
Jeżeli potrzebujesz dodatkowej motywacji, możesz zaopatrzyć się w skakankę z wmontowanym licznikiem spalania kalorii. Takie skakanki z licznikiem ponadto umożliwiają liczenie czasu, zliczanie obrotów, wskaźnik redukcji wagi w gramach oraz liczenie kilometrów.
Profesjonalną skakankę można kupić w każdym sklepie sportowym, natomiast te najzwyklejsze w kioskach i sklepach z zabawkami.
Kupując skakankę należy zwrócić uwagę na jej długość. Żeby sprawdzić czy skakanka jest właściwej dla Ciebie długości, najlepiej stanąć na jej środku obiema stopami. Jeśli końce uchwytów sięgają pach, to znaczy, że jest ona odpowiedniej długości. Wprawiona w ruch nie będzie ciągnąć się po powierzchni. Można również wybrać skakankę z regulacją długości.
Dodatkowo istotnym elementem skakanki są jej uchwyty. Najlepiej wybrać miękkie i dopasowane do dłoni oraz wykonane z pianki, gdyż nie będą ześlizgiwać się ze spoconej ręki.

Przeciwwskazania do używania skakanki:
  • duża nadwaga
  • problemy ze stawami
  • słabe kości
  • problemy z układem krążenia
  • ostra niewydolność serca