Skip to main content

Wpływ biegania na zdrowie

Bieganie jest jedną z najprostszych, najczęściej wybieranych oraz najbardziej naturalnych form ruchu dla zdrowia. Co daje nam bieganie? Może dać świetne rezultaty w naprawdę krótkim czasie, a co najważniejsze niewiele kosztuje. Taka aktywność dostarcza Tobie i Twojemu organizmowi wiele korzyści zarówno z aspektu psychicznego, jak i również fizycznego.

Na co pomaga nam bieganie?

Korzyści z biegania jest wiele. Te, które Cię najbardziej przekonają to między innymi, kiedy chcesz zrzucić zbędne kilogramy i zaczynasz właśnie od tego typu sportu. Gdy myślisz o  poprawie formy to nasówa się tylko jeden rodzaj aktywności fizycznej. Jednak bieganie to nie tylko zrzucenie zbędnych kilogramów czy poprawienie kondycji… Na co jeszcze wpływa bieganie? Uprawiając tego typu sport, możesz zapobiegać chorobom serca, nowotworom, cukrzycy, osteoporozie, nerwicom, depresji i wielu innym cywilizacyjnym zmorom. Sam zobacz, ile dobrego możesz zyskać.

Co daje nam bieganie? Główne korzyści 

  1. Chwila tylko dla Ciebie – biegając możesz uwolnić się od codzienności, uciec od zgiełku miasta i rozmów. Ćwicząc w lesie możesz rozkoszować się ciszą oraz spokojem. Pozwoli Ci to na odstresowanie się po ciężkim dniu. Jest to doskonały odpoczynek wśród śpiewu ptaków i szumu drzew, a Ty możesz przemyśleć ważne sprawy, być może akurat wtedy przyjdzie Ci jakieś dobre rozwiązanie.
  1. Lepsze samopoczucie – systematyczny ruch oraz bieganie znakomicie poprawi Twoje samopoczucie, oraz sprawi, że zmęczenie po każdym treningu da Ci więcej energii, przez wydzielane endorfiny (hormony szczęścia). Powróci także sprawność i optymizm oraz kondycja, ogólne zrelaksowanie i lepszy sen.
  1. Dawka energii – biegowy wysiłek da Ci dużo pozytywnej energii oraz pozwoli na uśmiech na Twojej twarzy. Osiągniesz cel, pokonasz wszelkie bariery oraz naładujesz swoje akumulatory na cały dzień.
  1. Zwalczanie stresu – gdy zaczynasz biegać, wyrzuć swoje złe emocje oraz wszystko to, co Cię męczy. Podczas treningu możesz zastanowić się nad pewnym sprawami, jest to doskonały czas na przemyślenia danej sytuacji oraz wyciągnięcia odpowiednich wniosków. Biegowy wysiłek pozwoli Ci na zachowanie „trzeźwego”, świeżego umysłu, dzięki czemu realnie oceniasz problem oraz jego rozwiązanie. Dodatkowo nie będziesz się martwić oraz rozładujesz emocje, gromadzące się w Twoim organizmie. Poprawi się pozytywny stan psychiczny, wpływający również na poprawę snu, a także apetytu.
  1. Doskonała sylwetka – regularne, codzienne ćwiczenia zagwarantują Ci dobrą figurę. Zgubisz zbędne kilogramy, a Twoje ciało znów wróci do formy. Poczujesz tę lekkość, jakbyś mógł przenosić góry. Dzięki treningom wyrzeźbisz mięśnie brzucha, wyszczuplisz nogi i ujędrnisz pośladki.
  1. 6. Poczujesz się lepiej w swoim ciele  – wymarzona sylwetka, parę kilogramów mniej, dobre wyniki oraz osiągnięcie celu pozwoli Ci na pozbycie się różnych kompleksów, a także przyczyni się do zadowolenia z samego siebie. Powiesz: „czuję się dobrze i jestem z siebie dumny”, i wreszcie zdasz sobie sprawę, że bieganie to jest to, co chcesz robić w wolnym czasie.
  1. Więcej pewności siebie – bieganie przywróci Ci wiarę w siebie i własne możliwości, dzięki czemu nabierzesz pewności siebie. Podczas rozmów z innymi osobami poczujesz swobodę kontaktu w zawieraniu nowych znajomości.
  1. Osiągnięcie celu – jeśli postawisz sobie cel, np. zrzucę 10 kg, to gdy go zrealizujesz, zyskasz dodatkowy przypływ energii i będziesz szczęśliwy. Miły stan zadowolenia z tego, że dokonałeś to, o czym marzyłeś. Pamiętaj jednak, aby nie spoczywać na laurach i po osiągniętym celu wybierz kolejny, tak aby wciąż motywować się do dalszej pracy.
  1. Lepsze krążenie – dzięki temu, że Twoja krew zacznie szybciej krążyć, tkanki, mięśnie, serce nerki oraz inne narządy będą lepiej ukrwione i dotlenione. Wskutek tego zyskasz lepsze samopoczucie, a także lepszą pracę Twojego organizmu. To jeden z wielu pozytywnych wpływów biegania na zdrowie.
  1. Lepsza wydolność organizmu – zapewne nie raz zdarza Ci się podbiec do tramwaju czy do zmieniających się świateł. Pojawia się zadyszka przez najbliższe kilka minut. Regularne bieganie pomoże zapomnieć o zadyszce raz na zawsze. Do tramwaju dostaniesz się w krótszym czasie, a 10-te piętro swojego bloku pokonasz bez potrzeby windy. Codzienne czynności wykonasz z dużą łatwością, dodatkowo będziesz mieć więcej energii do działania.
  1. 11. Lepsza ochrona organizmu przed infekcjami – dzięki leukocytozie, Twój organizm będzie produkował więcej naturalnych przeciwciał. Podczas gdy wszyscy wokół będą kichać i kaszleć, Ty będziesz cieszyć się zdrowiem oraz świetnym samopoczucie.

Zalety biegania – podsumowanie

Na co wpływa bieganie? Tego typu aktywność fizyczna posiada bardzo wiele plusów. Wpływa ono niewątpliwie zarówno na cały organizm, jak i na Twój charakter oraz zachowanie. Jeśli zaczniesz regularnie się ruszać i ćwiczyć zauważysz na pewno wszystkie wyżej wymienione zmiany. Dlatego nie warto dłużej się zastanawiać, zacznij biegać od zaraz. Zachęć swoich bliskich do wspólnej aktywności. Dzięki temu razem zadbacie o zdrowie, samopoczucie i idealną sylwetkę. Jakie są jeszcze zalety biegania? Przekonaj się sam i zacznij małe treningi już dziś. 



Brak komentarzy

Twój email nie będzie publikowany