Siłownia – od czego zacząć wizyty na siłowni?

Jeśli zależy nam na efektywnym treningu dostosowanym do naszych potrzeb oraz oczekiwać, najlepiej skorzystać z pomocy osobistego trenera. Specjalista zapoznając się z Twoimi celami, takimi jak spalanie tkanki tłuszczowej, wymodelowanie sylwetki czy też wzmocnienie mięśni oraz poznając Twój aktualny stan zdrowia, włączając kontuzje czy choroby, będzie mógł dobrać właściwy dla Ciebie trening. Wówczas dobrany trening będziesz realizować pod czujnym okiem trenera, a taka asekuracja Ci się opłaci.

Zajęcia z trenerem na siłowi przede wszystkim obejmują rozgrzewkę, głównie wykonuje się ją na urządzeniach kardio. W późniejszych etapach przechodzimy do ćwiczeń wzmacniających, które obejmują poszczególne partie mięśni. Natomiast na zakończenie wykonuje się niedługi trening na na urządzeniach kardio oraz ewentualne rozciąganie.

Rozpoczynając nasze ćwiczenia na siłowni wybór indywidualnego treningu może okazać się najlepszym rozwiązaniem. Instruktor zajmuje się bowiem nie tylko ułożeniem planu treningu, ale też objaśnia działanie maszyn oraz urządzeń, przy czym samemu korzystając ze sprzętów z niedostarczającej wiedzy może popełniać wiele błędów w ćwiczeniach. Dodatkowo pomaga w doborze odpowiedniego do Twoich możliwości obciążenia, jest czuwa nad dokładnością wykonywanych przez Ciebie ćwiczeń. Pare indywidualnych zajęć wystarczy, aby wejść ćwiczyć poprawnie i samodzielnie

Plusy korzystania z siłowni
Korzystanie z siłowni ma w sobie wiele plusów. Istotną zaletą jest to ,że ćwiczenia na siłowni umożliwiają pracę nad wybranymi grupami mięśni. Skupiamy się na wyrzeźbieniu tych partii, na których nam zależy, dzięki czemu łatwiej uzyskujemy sylwetkę o odpowiednich proporcjach. Oprócz tego ćwiczenia na siłowni poprawią elastyczność oraz siłę mięśni, przez co kontuzja Ci się zagrozi.
Zatem siłownia jest doskonałym wyjściem dla tych, którzy uprawiają aktywność fizyczną, i są narażeni na urazy sportowe, np. w grach zespołowych.
Kolejnym plusem jest to, że regularne wykonywanie ćwiczeń z odpowiednio dobranym obciążeniem wpływa na ogólną poprawę wydolności organizmu, również w wielu przypadkach poprawiają metabolizm, co łączy się z odchudzaniem.

Jak ćwiczyć na siłowni?
Jeśli już zdecydowałaś się na indywidualny trening z instruktorem, nie musisz się niczym przejmować, gdyż trener sam Ci wszystko przedstawi oraz podpowie. Natomiast jeżeli ćwiczysz sama musisz pamiętać, aby ćwiczenia wykonywać w 1-2 seriach. Oczywiście wraz ze stopniem zaawansowania stopniowo zwiększać ilość powtórzeń. Osoby mniej wytrzymałe mogą sobie robić krótkie przerwy pomiędzy ćwiczeniami w celu wyrównania oddechu.
O tym należy też pamiętać, aby obciążenie było dobrane w odpowiedni sposób. Wówczas nie może ono być za małe, gdyż nie uzyskamy efektów, jak i również nie może być za duże, ponieważ możemy przeciążyć mięśnie. Odpowiednio dobrane obciążenie sprawi, że ostatnie wykonane powtórzenie jest dość mocno odczuwane.