Spinning a zajęcia w domu na rowerze stacjonarnym

1. Co to jest spinning?

Spinning to zajęcia w klubach fitness na rowerach stacjonarnych prowadzone przez instruktora w grupach w rytm muzyki dobranej do intensywności ćwiczeń. Jest najbardziej popularną w świecie formą treningu. Poprzez intensywną jazdę na rowerze stacjonarnym doskonale poprawa się kondycja, wzmacniają się głównie mięśnie nóg i brzucha oraz spalamy dużą liczbę kalorii, bo aż 800-900.
Spinning jest świetną zabawą, w czasie której ćwiczący pracują nad poprawieniem swojej formy ćwicząc na siedząco lub stojąco w wolnym, średnim bądź szybkim tempie. Każdy indywidualnie dostosowuje trening do swoich możliwości, potrzeb i aktywności.  Podczas zajęć instruktor wyznacza granicę wysiłku oraz tempo, ma pełną kontrolę nad uczestnikami, służy swoją radą udzielając wiele wskazówek dotyczących prawidłowego ustawienia ciała. Na zajęcia spinningu możesz się zdecydować zawsze, niezależnie od wieku, nadwagi czy poziomu wytrenowania. Na takim treningu nie ma zwycięzców ani przegranych, jedynym rywalem jaki możemy spotkać jest nasza słabość. Zajęcia spinningu są coraz bardziej popularne, gdyż w maksymalny sposób ograniczają obciążenia na stawy: skokowy, kolanowy oraz biodrowy, a kręgosłup nie jest narażony na mikrowstrząsy. Zdecydowanie zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia.

Zajęcia te prowadzone są zwykle 3 razy w tygodniu po 90 minut. Spinning jest doskonały dla miłośników jazdy rowerowej w sezonie wiosenno-letnim, którzy mogą kontynuować swój ulubiony trening również w okresie jesienno-zimowym.

2. Zalety i wady zajęć w klubach i treningu w domu:

 Spinning:

Zalety:
– pełna mobilizacja pracy w grupie
– trening pod okiem instruktora i możliwość uzyskania dodatkowych porad
– muzyka nadająca tempo pozwalająca na kontrolowanie intensywności ćwiczeń oraz regulowania pracy oddychania

Wady:
– nadanie uniwersalnej intensywności ćwiczeń i dostosowanie się do grupy
– brak możliwości nadania własnego tempa ćwiczeń
– dodatkowe koszty za zajęcia
– w domu możesz ćwiczyć o każdej porze a zajęcia fitness masz tylko w stałych godzinach w tygodniu
– długi i wyczerpujący czas trwania zajęć

 

Trening w domu:

Zalety:
– możliwość ćwiczeń bez koniecznego wychodzenia z domu
– trenowanie o dowolnej porze
– indywidualność i możliwość wybrania odpowiedniego dla siebie tempa
– możliwość urozmaicenia swoich ćwiczeń telewizją bądź muzyką jaką lubisz
– brak dodatkowych kosztów
– jeśli się krępujesz i wstydzisz swojego wyglądu nie musisz pokazywać się innym, ćwiczysz tylko dla siebie

Wady:
– nie otrzymujemy takiego samego efektu jak na zajęciach w klubie fitness
– ćwiczenie sprawia wrażenie monotonnego i szybko się zniechęcamy

Każde zajęcia mają swoje plusy i minusy, sama wybierz jaki rodzaj treningu będzie najlepszy dla Ciebie.