10 najczęściej popełnianych błędów w fitness cz. I

Aby cieszyć się doskonałą sprawnością fizyczną i osiągnąć upragniony cel, konieczny jest nie tylko wysiłek. Maksymalne efekty w uzyskaniu idealnej sylwetki dadzą połączenia diety z ćwiczeniami. Jednak wiele z nas kieruje się złymi założeniami, które utrudnią nam dążenie do sukcesu.

Jeżeli ćwiczysz i nie widzisz żadnych efektów to oznaka, że popełniasz jakiś błąd. Oto lista 10 najczęstszych błędów, których powinno się unikać każdego treningu.

1. Brak systematyczności.
Systematyczność treningów to jedna z najważniejszych zasad prowadzących do sukcesu. Bardzo intensywne ćwiczenia, które będą nieregularne dadzą tylko krótkotrwałe efekty. Następstwem tego jest niechciany efekt jo-jo.

2. Ćwiczenie z pełnym żołądkiem, za to na sucho.
Ostatni posiłek powinien być spożyty minimum 2 godziny przed treningiem. Podczas ćwiczeń należy pamiętać o uzupełnianiu płynów, najlepiej pić wodę albo napoje izotoniczne.

3. Ćwiczenie wieczorami.
Wieczorne treningi to duży błąd, warto o tym pamiętać, gdyż najlepiej spalać tkankę tłuszczową rano. Przez noc magazynowany jest tłuszcz, który zalega bezpośrednio w niechcianych miejscach. Jeżeli zabierzesz się do ćwiczeń od razu po przebudzeniu, zdecydowanie szybciej go spalisz.

4. Jednostronność treningów.
Jeżeli ćwiczysz tylko jedną partie ciała lub określoną grupę mięśni, kosztem ogólnorozwojowych ćwiczeń, zdecydowanie osłabisz wartość treningu. Trening jest tylko wtedy najbardziej skuteczny jeśli jest właściwie przygotowany na wszystkie partie ciała.

zobacz 10 najczęściej popełnianych błędów w fitness cz. II