10 najczęściej popełnianych błędów w fitness cz. II

5. Ćwiczenia “odchudzające” trwające kilka minut.
Jeżeli myślisz, że takie ćwiczenia przyniosą Ci wymarzone efekty, bardzo się mylisz.  Dopiero po 20 minutach treningu rozpoczyna się proces spalania tkanki tłuszczowej. Dlatego też ćwicz co najmniej 40 minut.

6. Złudzenie, że im intensywniejszy trening, tym szybsze spalanie kalorii.
Oczekiwane rezultaty przynosi tylko trening długotrwały i o umiarkowanej intensywności.

7. Zapominanie o odpowiedniej rozgrzewce i rozciąganiu mięśni przed i po treningu.
Nigdy nie zapominaj o rozciąganiu mięśni przed i po treningu. Rozgrzewka jest konieczna i musi trwać co najmniej 5 minut. Jej brak może być przyczyną kontuzji bądź bolesnego urazu. Obowiązkowo trzeba też wykonać rozciąganie po treningu, zapominanie o tym jest tak samo niebezpieczne jak pominięcie rozgrzewki.

8. Nieodpowiednie obuwie.
Powinno się wybierać obuwie pod kątem wykonywanych ćwiczeń (inne do aerobiku, inne do biegania, itp.). Częste zapominamy o tym, zastępując je uniwersalnymi, a tylko dzięki odpowiedniej podeszwie buta uniknie się problemów ortopedycznych.

9. Unikanie sauny.
Wizyta w saunie ma zbawienny wpływ na nasze ciało, rozluźnia mięśnie i pozwala się zrelaksować. Powinniśmy z niej korzystać, zwłaszcza po treningu.

10. Samotne treningi.
Główną zaletą klubów fitness są ćwiczenia grupowe, które zwiększą Twoje zaangażowanie i zmotywują Cię do realizacji wytyczonego planu treningu.