13 błędów w treningu cz. I

Jakakolwiek forma treningu, czy to będzie trening odchudzający czy rekreacyjno – sportowy nie stanie się skuteczna, jeśli podczas ćwiczeń popełniane będą zasadnicze błędy. Brak rezultatów jest w dużej mierze związany z ludzką niewiedzą oraz lenistwem, a te dwa czynniki często odpowiadają powstawanie błędów treningowych, których mogłabyś uniknąć.

Oto lista najczęściej popełnianych błędów w treningu:

1. Brak konkretnego planu treningowego
Rozpisanie ćwiczeń będzie dla Ciebie wielkim ułatwieniem, oszczędzisz nie tylko swój czas, ale także poprawisz jakoś treningu. Dzięki temu trening będzie uporządkowany i nastawiony na wyznaczony cel, a Ty nie musisz się zastanawiać co ćwiczyć dalej.

2. Brak motywacji do ćwiczeń
Aby osiągnąć wymarzone efekty potrzeba wytrwałości w treningu, stosowania się do prawidłowej diety i rezygnować z wszelakich pokus. Żeby wytrwać i osiągnąć sukces trzeba być silnie zmotywowaną do pracy. Dlatego istotną rzeczą jest by ustalić sobie cel, który chcesz wywalczyć i trzymać się drogi do jego realizacji.
Warto raz na jakiś czas wejść na wagę, zrobić sobie zdjęcie w samej bieliźnie, aby po miesiącu czy dwóch porównać z tym jak wyglądasz teraz. Widoczne zmiany, które zaobserwujesz przyczynią się do silnej motywacji do pracy, aby uzyskane wyniki były jeszcze lepsze!

3. Usprawiedliwianie się na każdym kroku
Niektóre z nas mają wymówkę na każdą okazję. Podobnie jest z treningiem, wiele kobiet tłumaczy i sobie i innym, że mają złe geny i że dieta nieskuteczna, itp. Takie postępowanie nie przyniesie niczego dobrego, zmniejszy zaangażowanie w aktywność ruchową i zminimalizuje efekty treningu.

4. Zagładzanie się na śmierć
Szybka dieta jest tylko czasowo skuteczna, a ponadto jest dla nas bardzo niebezpieczna.
Jeśli celem jest spalenie nadmiaru tkanki tłuszczowej, radykalne obcinanie ilości spożywanych kalorii oraz zwiększanie intensywności ćwiczeń fizycznych jest dla nas dużym błędem. Bardzo istotnym elementem jest przyspieszenie podstawowej przemiany materii, czyli ilości kalorii, które są spalane. Jeżeli zbyt mało jesz to przemiana materii spowalnia się, zaś kalorie są gromadzone w postaci tkanki tłuszczowej.
Jeśli się odchudzasz, powinnaś jeść dużo białek, warzyw i owoców. Zwłaszcza białek, gdyż zwiększona ich ilość przyczyni się do przyspieszenia przemiany materii.

5. Wykonywanie tylko ulubionych ćwiczeń
Zdecydowanie gorsze efekty przynosi brak różnorodności ćwiczeń, gdyż ciało przestaje reagować na bodźce płynące z danego ćwiczenia. Ćwiczenia powinny być urozmaicone.

6. Ćwiczenie tylko ulubionych partii mięśniowych
Jeśli ćwiczysz tylko ulubione partie mięśni doprowadzi to do niesymetrycznych i nieproporcjonalnych mięśni. Warto więc stworzyć ogólnorozwojowy trening na wszystkie partie mięśni, a efekty w wyglądzie Twojego ciała będą zadowalające.

7. Zbyt długi trening
W tym przypadku zasada „im więcej tym lepiej” jest wielce błędna, gdyż nie chodzi tu o ilość, ale jakoś treningu. Intensywność treningu powinna być tak dopasowana, aby nie przetrenować własnego ciała. Jeśli nastąpi przetrenowanie, konieczne będzie zastosowanie przerwy, co ponownie oddali cel.
Niezależnie od rodzaju treningu istnieją dwie możliwości w doborze długości trenowania. Albo trenujesz z maksymalną intensywnością, ale krótko, albo z umiarkowaną intensywnością przez długi czas. Nie możesz połączyć ani niskiej intensywności z krótkim treningiem, ani maksymalnej intensywności z długim.

zobacz 13 błędów w treningu cz. II