Jak zadbać o wyprostowaną sylwetkę?

Problem garbienia się dotyka nie tylko dzieci, ale też dorosłych, którzy przeważnie mają siedzący tryb pracy. Te godziny spędzone w pracy, albo przed komputerem, sprawiają, że po jakimś czasie człowiek siada tak jak mu wygodnie, a nie tak jak powinna wyglądać prawidłowa postawa i po kilku godzinach wstaje “połamany” z bolącym karkiem. Jak zatem się nie garbić i popracować nad prostą sylwetką?

1.Wciągaj brzuch

Ilekroć sobie przypomnisz, wciągnij brzuch, możesz to robić oglądając telewizję, siedząc za biurkiem, czekając w sklepie w kolejce. To wzmocni Twoje mięśnie brzucha, tym samym mocny brzuch odciąży nieco kręgosłup i przyczyni się do zachowania prostej sylwetki.

2. Poranne rozgrzewki

Rano, kiedy wstaniesz przeciągnij się, zrób sobie poranną rozgrzewkę, choćby 10-15 minut ćwiczeń sprawi, że poczujesz się znacznie lepiej.

3. ćwiczenia mięśni ramion i grzbietu

Słabe mięśnie grzbietu, ramion i samego kręgosłupa sprawiają, że trudno jest Ci zachować prostą postawę, siadając najczęściej i to po bardzo krótki czasie zaczynasz się grabić, robisz to zapewno nieświadomie, warto więc popracować nad sobą i wyćwiczyć sobie ciało, aby mocne naturalnie wybierało prawidłową postawę ciała. Polecam tutaj ćwiczenie z hantlami, mogą stać się bardzo pomocne i świetnie wzmocnią oraz zadbają o wygląd Twoich ramion.

4. Wygodne stanowisko pracy

Zapewnij sobie wygodne stanowisko pracy. Pamiętaj, spędzasz przy nim bardzo wiele godzin, warto więc, byś siedział wygodnie i komfortowo oraz dbał o swoje zdrowie. Wybierz krzesło z oparciem oraz odpowiednią wysokość swojego biurka.

5. Pomoc znajomych w pracy, rodziny w domu

Poproś kolegę, koleżankę w pracy, aby zwróciła Ci uwagę, kiedy się garbisz. Raz na jakiś czas, gdy zauważy niech zróci uwagę. Możesz też się z nią założyć, zawsze, gdy przyłapie Cię na garbieniu się, dajesz jej złotówkę, dychę, albo zrobisz za nią jakieś zadanie w pracy, bądź cokolwiek Ci przyjdzie do głowy. To też będzie dla doskonała motywacja, aby nauczyć się prostej postawy. Najważniejsze jest to, abyś wyrobił sobie nawyk prostego siedzenia.

6. Rób przerwy

Jeśli długo siedzisz za biurkiem, lub przy komputerze rób przerwy, w czasie ich trwania przeciągnij się, wyciągnij ramiona w górę, lub wysuń w tył, aby wyprostować się i złączyć na moment łopatki. Jeśli robisz sobie przerwę warto byś wstał zza biurka, możesz wtedy np. zrobić sobie kawę, albo poćwiczyć pompki, jeśli pracujesz w domu, albo w biurze, jeśli Twój szef też dba o kondyncję, (nie radzę zakładać się z nim, kto z was zrobi więcej pompek – konsekwencje, gdy szef dziwnym trafem przegra nieznane).

7. Trenuj 

Ci, którzy trenują, uprawiają jakąś dyscyplinę sportową zawsze mają prostą postawę i nie muszą tym szczególnie pamiętać, po prostu pamiętam o tym ich wytrenowane ciało. Wybierz sobie jakieś ćwiczenia dla siebie, może pływanie, może fitness, a może jakieś sztuki walki. Poprawisz sobie kondycję, zadbasz o ciało i tym samym swoje zdrowie. Warto.

8. Przypominaj sobie

Warto nadać sobie coś, co będzie w roli “przypominacza” o tym, abyś się wyprostował. Doskonale sprawdza się tu zdjęcie ukochanej/ukochanego, które znajduje się przy Twoim biurku. Ilekroć na nie spojrzysz, wyprostuj się, a wiem, że spojrzysz nieraz.:)

Wyprostowana sylwetka doda Ci automatycznie pewności siebie, sprawi że będziesz wyglądać lepiej i poczujesz się lepiej. Prosta postawa usuwa reakcje związane ze stresem oraz sam stres. Dodatkowo sprawia, że Twój głos staje się bardziej wyrazisty, dźwięczny. Co więcej, poczujesz power. Wyprostowane osoby postrzegane są jako osoby energiczne, pełne sił i mocy.